Ik ga hier één reactie plaatsen op de post van Michel Deraemaeker, alias bluelite.
Vanmiddag heeft Deraemaeker in opdracht van Frederic Vervisch een persbericht verspreid over het feit dat Vervisch vorig jaar geflikt werd door Kizz-Me. Een jaar (!) na de feiten komt Vervisch met een uitleg aandraven dat hij niet omwille van zijn barslechte resultaten in FR 3.5, maar door toedoen van Kizz-Me in 2005 uit het kampioenschap is moeten stappen.
Vervisch mag zijn waarheid hebben en mag die met alle middelen via alle mogelijke media verspreiden. Ik mag, neen, ik moet bij dat verhaal vragen stellen.
Deraemaeker is plots sinds gisteren op mijn en op dit forum met het Vervisch-verhaal komen opduiken. Dat Kizz-Me ook hem ... en dat het niet zijn schuld was ... en dat sommigen plots vergeten dat Vervisch ... enzovoort.
Ik heb Deraemaeker PER EMAIL gemeld dat ik het een "vreemd persbericht" vond. Dat ik het vreemd vond dat een rijder die geflikt wordt door een sponsor, die naar eigen zeggen daardoor uit een kampioenschap is moeten stappen, die naar eigen zeggen daardoor negatieve pers heeft gekregen ... dat een rijder een jaar wacht om daarop te reageren, om zijn versie van de feiten te geven. Pas nu Kizz-Me actueel is met Duval en Kronos, komt Vervisch plots met zijn verhaal. Vreemd. Wie daar als journalist geen vragen bij heeft, is zeer verkeerd bezig. Ik vond het getuigen van gewiekst opportunisme.
Begin februari dit jaar heb ik Vervisch een email gestuurd met vragen over Kizz-Me. Ik heb nooit een antwoord gekregen, zogezegd omdat het emailadres dat ik gebruikte, niet meer bestond. Ik heb evenwel geen foutmelding gekregen ...
Bijzonder erg aan de zaak is dat Deraemaeker het vertrouwelijk emailverkeer tussen hem en mezelf hier openbaar maakt. Het is "not done", en voorzover ik op de hoogte ben van de wet op de privacy, is dit een schending van mijn privacy. Ik moet nog beslissen of ik hiervoor een klacht ga indienen. Om paal en perk te stellen aan de praktijken van een jongen die zeer verkeerd bezig is.
Wat het publiceren van berichten op MIJN site betreft, daar beslis ik over. En het klopt. Zolang ik verantwoordelijk ben voor pitstop.tv, zal er nooit ofte nimmer een bericht van Deraemaeker op mijn site gepubliceerd worden. Nooit of te nimmer. Deraemaeker voert al jaren een kruistocht tegen mijn persoon en dan zou hij de publicatie van zijn berichten op mijn drukbezochte site ge(mis)bruiken om bij teams te gaan leuren voor het maken van persberichten??
Een jongen, die op een dergelijke manier -tegen alle deontologie in- het vertrouwen schaadt van mensen, is een schande voor onze job. Rijders of teams die met dergelijke mensen werken, weten blijkbaar niet beter.
Voilà, zoals gevraagd, Mark, is dit mijn (en enige) reactie op de post van Michel Deraemaeker.