View Single Post
Old 14-08-2006, 23:54
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

En nu wat Vervisch betreft. Ik heb het al in een mail naar Peter gezegd en ik zal het hier dan ook nog eens uitgebreid doen.

Om te beginnen werd er op diverse sites (waaronder die van Peter Baert) en op heel wat fora gesproken over hoe Kizz-Me Loix en Duval in 't zak heeft gezet door niet te betalen, of te laat te betalen. Daarbij wordt Frédéric Vervisch vergeten. Zoals Frédéric in het persbericht schreef (dat ik heb opgestuurd naar de media) werd er nogal vaak gezegd dat Kizz-Me Frédéric niet meer wilde sponsors omdat de resultaten tegenvielen. In dit is in geen enkel geval zo geweest. Kizz-Me heeft het afgesproken bedrag niet betaald en GD Racing bleef niet bij de pakken zitten.

Frédéric en zijn entourage hebben bewust nooit iets gezegd over het voorval, omdat Frédéric herhaaldelijk als "veldvulling" werd afgestempeld (ook op dit forum) en in sommige gevallen zelfs belachelijk gemaakt werd. In zo'n geval kan je als piloot niet verwachten dat ze je gaan geloven en dus komt je ook niet met zo'n verhaal op de proppen. De mensen geloven immers de onzin die ze zelf schrijven en het is nu eenmaal makkelijker om een piloot af te breken, dan een piloot te steunen. Als een piloot goed presteert, dan is iedereen er als de kippen bij om vol lof over die piloot te spreken. In dit geval behaalde Vervisch geen podiumplaatsen of punten in de WSR, dus is hij volgens velen een slecht piloot.

Frédéric kon nu enigzins van de heisa rond Kizz-Me profiteren (ja, profiteren!) om EINDELIJK met zijn verhaal te komen. Nu zijn er immers meer mensen die het zullen geloven. Want is Duval een slecht piloot? Is Loix slecht? Neen. Kizz-Me betaalt niet! Frédéric wil net al zoveel andere piloten goed presteren en dat lukt hem ook nog. Maar wetende dat hij in Vlaanderen niet eens gesteund wordt, is dat geen makkelijke klus. De stempel "veldvuller" is niet dat waar Frédéric naartoe werkt. Frédéric vraagt niet dat jullie allemaal compassie hebben met hem, maar laat het afbreken op zijn minst achterwege. En niet enkel bij Frédéric. Bij alle piloten überhaupt.