View Single Post
  #14  
Old 15-08-2006, 18:37
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
Dit is op jouw site te lezen Peter:

In het begin van het seizoen kwam Kizz-Me met een eerste schijf over de brug, maar daarbij is het gebleven. Bij First staat er naar verluidt nog zowat 700.000 euro open. Bij Kronos willen ze geen cijfers kwijt.

Ik stelde me dus enkel de vraag: Wie laat er nu 700.000 open staan, en dan spreken we nog niet over de openstaande rekeningen bij Kronos. Als je een onbekende firma voor zulke bedragen laat openstaan, dan ben je 200% naiëf, ongeacht wie je bent of hoe je heet.

Ja Peter, grote projecten vallen of staan mede door toedoen van de pers. Als je niet de nodige aandacht krijgt (dewelke we niet zagen op Pitstop.tv) wordt de kans op slagen een pak minder. Ik ben gestrand op 70.000 euro, 70% van het totaal te vinden budget, niet slecht op 14 dagen. Tijdens de Belcarrace in Duitsland vroeg Jo Jamers om mee te rijden tijdens 24H Spa. In het naar huis rijden aan sponsors gevraagd om budget over te zetten van het Corvette project naar 24H Spa en 24H Zolder met een andere wagen. Alles in kannen en kruiken tijdens de terugweg vanuit Duitsland.

Wat me opviel tijdens de uitzending van Pitstop TV de week na de 24H. Genen second over de Belgische teams die het mooie weer maakten in G3. Liever de buitenlanders in beeld brengen waar niemand iets aan heeft dan de Belgische bedrijven in de verf te zetten die centen stoppen in de Belgische autosport. Ik ga geen oude koeien uit de gracht halen, ik ken je probleem, maar zelf kan je een hoop projecten steunen als je dat wil, maar dat doe je bewust niet.
Gefrustreerd, jaloers, ik weet het niet, maar het ruikt er op zijn minst naar.
Ik was gewoon blij mijn jongensdroom in vervulling te zien gaan, 1 van de ongeveer 160 piloten zijn tijdens zo een race geeft op zich al een fantastisch gevoel.

Het feit dat je de bal weer persoonlijk terugspeelde zegt weer veel.



En nu mooi aan Mark vragen of je mag antwoorden hé.
Ach ja Dries, je voelde je aangesproken? Vreemd, ik heb nochtans geen namen genoemd hoor.



Ik zit een jaar of 20 in het vak en ik zie in 99,99999% van de gevallen de volgende procedure: er wordt een initiatief opgestart, er wordt achter de schermen aan gewerkt, bij vragen wordt er geantwoord "geen commentaar, we weten van niks", volhouden achter de schermen en als het project op punt staat en alle contracten ondertekend zijn, dan komt men ermee naar buiten.



De naïeviteit van Kronos, Duval, First Motorsport (van Willy Collignon) ...
Bij mijn facturatie werk ik met een vervaldag van 30 dagen. Als ik na 30 dagen mijn centen niet heb, dan stuur ik een eerste herinnering. Als het nodig is, volgt een tweede herinnering. En zijn ze hardleers, dan worden ze in gebreke gesteld. Laten we zeggen dat er na die vervaldag nog ongeveer anderhalve tot 2 maanden over gaat vooraleer je echt iemand in gebreke stelt en er een advocaat op afstuurt.

Jij kent blijkbaar wel de betalingsmodaliteiten tussen Kizz-Me, Kronos en First? Er is een eerste schijf voldaan, dus niks aan de hand. Dan moet de tweede schijf komen. Maar noch jij, noch ik weten hoeveel de tweede schijf bedroeg en wanneer die moest voldaan worden. Na het verlopen van de vervaldag, het versturen van de aanmaningen en de ingebrekestelling is nu gebleken dat er hoogstwaarschijnlijk geen centen meer zullen komen.



Dan val je mij weer aan over mijn programma. En andermaal weet je niet hoe de vork aan de steel zit. En op basis van dat verkeerde uitgangspunt ga je dan weer liggen huilen dat ik met mijn programma van kwaaie wil ben en bewust geen projecten wil steunen.

Je hebt er eerst en vooral geen flauw benul van dat ik vanwege RACE het verbod heb gekregen om zelf met een cameraploeg tijdens de 24 Uren van Francorchamps te werken. RACE heeft voor deze 24 Uren een wat merkwaardige TV-koers gevaren en ervoor gezorgd dat de 24 Uren op geen enkele Vlaamse zender live te zien waren. Op mijn vraag om dan met een eigen ploeg te komen kreeg ik een njet. Ik moest beelden kopen bij RTL. Hallo, RACE? Beelden kopen bij RTL?

Voor de montage in Pitstop.TV heb ik de beelden gebruikt volgens de lopende deal met FIA GT. Zijnde de beelden van Greenlight Television, waar zelfs met moeite wat materiaal van GLPK Carsport inzat. Ik heb de verantwoordelijken van GLPK Carsport er al eerder op gewezen dat ze altijd al een beetje stiefmoederlijk zijn behandeld.

Heb ik je gehoord over de live uitzendingen van de 24 Uren van Francorchamps en de 24 Uren van Zolder van de afgelopen 5 à 6 jaar, waarin we telkens met eigen mensen in de pits Jan en Klein Pierke op het scherm hebben gebracht? Was dat ook bewust de boel boycotten? Hoe durf je met dergelijke, ongefundeerde kritiek op dit forum komen? Hoe durf je de inspanningen van al die mensen de grond inboren, omdat het even niet in jouw kraam past? Ga ik je horen als we eind van de maand opnieuw een uur of 4 live gaan uitzenden van de 24 Uren van Zolder? Met 2 pitreporters, waarbij we zoveel mogelijk rijders/teams aan bod willen laten komen? Of gaan we daarna weer gezeik moeten aanhoren van een paar teams, die spijtig genoeg niet op de buis zijn geweest? Zal dat weer de stank voor dank zijn?

Jij kent mijn probleem? Hoezo? Jij weet niks van mij. Jij ziet enkel wat dingen op TV en je neemt dan meestal verkeerde conclusies. Dit mag je wel weten. Zonder Accent was er van Pitstop.TV allang geen sprake meer. Zonder het enthousiasme van Philip Cracco had je het moeten doen met een paar minuten Belcar op een Franstalige post. Ik moet zelf dagdagelijks vechten om mijn TV-programma in stand te houden en dan zou ik voor Jan en Alleman in de bres moeten springen omdat ze een project hebben? Moet ik de Belgische autosport redden? Dan doe je mij toch wel zeer veel eer aan. Om de Belgische autosport te redden, moet je in Brussel zijn, niet bij Pitstop.TV.

En laat al die vele Belgische bedrijven maar opdraven die hun centen stoppen in autosport. Noem al die bedrijven maar op ... Ik heb het dus over bedrijven zoals Sarah Lee die autosport echt als marketing-tool gebruiken. Over die heb ik het, niet over ruil- en businessdeals. Wel over bedrijven die aan echte sportsponsoring doen.



Op naar het volgende project!

__________________
www.skynet.be/pitstoptv

Last edited by Peter Baert; 15-08-2006 at 18:47.