View Single Post
Old 15-08-2006, 21:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
De naïeviteit van Kronos, Duval, First Motorsport (van Willy Collignon) ...
Bij mijn facturatie werk ik met een vervaldag van 30 dagen. Als ik na 30 dagen mijn centen niet heb, dan stuur ik een eerste herinnering. Als het nodig is, volgt een tweede herinnering. En zijn ze hardleers, dan worden ze in gebreke gesteld. Laten we zeggen dat er na die vervaldag nog ongeveer anderhalve tot 2 maanden over gaat vooraleer je echt iemand in gebreke stelt en er een advocaat op afstuurt.

Jij kent blijkbaar wel de betalingsmodaliteiten tussen Kizz-Me, Kronos en First? Er is een eerste schijf voldaan, dus niks aan de hand. Dan moet de tweede schijf komen. Maar noch jij, noch ik weten hoeveel de tweede schijf bedroeg en wanneer die moest voldaan worden. Na het verlopen van de vervaldag, het versturen van de aanmaningen en de ingebrekestelling is nu gebleken dat er hoogstwaarschijnlijk geen centen meer zullen komen.
Elke klant op 30 dagen? Dan zul je weleens je broek scheuren denk ik zo. Lijkt me toch verstandig dat bepaalde klanten op 7 dagen worden gezet. Sterker nog, ik zou bepaalde klanten vooruit laten betalen. Willen ze dat niet? Geen probleem, dan zoeken ze maar een ander slachtoffer.

Die verhalen over Kizz-me zullen wel al langer de ronde doen. Dan blijf ik het een "blonde actie" vinden om te denken: OK, de eerste schijf is betaald. Niets aan de hand, we blijven vrolijk wachten op de tweede schijf totdat de eerste 30 dagen verstreken zijn.

Kronos, First zullen toch wel eerder signalen hebben gehad, anders wel een geruchtje of iets dergelijks. Normaal gesproken is het autosportwereldje zo lek als een mandje. Alles lekt uit, maar Kizz-Me zou dan best bewaarde geheim zijn?

Als er bepaalde signalen zijn, dan speel je toch kort op de bal? Wellicht dat dit antwoord gebaseerd is op bepaalde cultuurverschillen Maar iemand een krediet geven van € 700.000 euro geven? Wellicht dat van te voren alles netjes betaald is. Dan moeten die gasten van Kizz-Me een verdomd goede credit-check hebben gehad van Dun&Bradstreet of Graydon.

Iets wat me schier onmogelijk lijkt gezien het nog maar korte bestaan van het produkt "Kizz-Me".
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.