Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Ach ja Dries, je voelde je aangesproken? Vreemd, ik heb nochtans geen namen genoemd hoor.
|
Toch wel ja, maar geen probleem
Quote:
Ik zit een jaar of 20 in het vak en ik zie in 99,99999% van de gevallen de volgende procedure: er wordt een initiatief opgestart, er wordt achter de schermen aan gewerkt, bij vragen wordt er geantwoord "geen commentaar, we weten van niks", volhouden achter de schermen en als het project op punt staat en alle contracten ondertekend zijn, dan komt men ermee naar buiten.
|
Klopt, maar door er mee naar buiten te komen zijn er wel bedrijven mee op de kar gesprongen die we anders nooit hadden bereikt. Het is een keuze, de één werkt zo, de andere doen het volgens de gebruikelijke weg.
Quote:
De naïeviteit van Kronos, Duval, First Motorsport (van Willy Collignon) ...
Bij mijn facturatie werk ik met een vervaldag van 30 dagen. Als ik na 30 dagen mijn centen niet heb, dan stuur ik een eerste herinnering. Als het nodig is, volgt een tweede herinnering. En zijn ze hardleers, dan worden ze in gebreke gesteld. Laten we zeggen dat er na die vervaldag nog ongeveer anderhalve tot 2 maanden over gaat vooraleer je echt iemand in gebreke stelt en er een advocaat op afstuurt.
|
Als je je leveranciers betaald op 30 dagen, en je klanten betalen je op 60 dagen dan zit je met een probleem. Niet alleen qua cash, maar ook op gebied van BTW die je maandelijks ( als maandaangever) dient voor te schieten. Voor sommige klanten eisen we contante betaling (binnen de 8 werkdagen).
Quote:
Jij kent blijkbaar wel de betalingsmodaliteiten tussen Kizz-Me, Kronos en First? Er is een eerste schijf voldaan, dus niks aan de hand. Dan moet de tweede schijf komen. Maar noch jij, noch ik weten hoeveel de tweede schijf bedroeg en wanneer die moest voldaan worden. Na het verlopen van de vervaldag, het versturen van de aanmaningen en de ingebrekestelling is nu gebleken dat er hoogstwaarschijnlijk geen centen meer zullen komen.
|
Ik zou na 30 dagen al aan de noodrem gaan hangen. Op dat niveau werkt men toch met voorfacturatie?
Quote:
Dan val je mij weer aan over mijn programma. En andermaal weet je niet hoe de vork aan de steel zit. En op basis van dat verkeerde uitgangspunt ga je dan weer liggen huilen dat ik met mijn programma van kwaaie wil ben en bewust geen projecten wil steunen.
|
Is kritiek op iemands werk dan verboden in België. Enkele weken terug nog geschreven hoe goed dat bepaalde programma was. Aflevering van 24H Spa vond ik ondermaats. Nu geef je zelf tekst en uitleg, maar hoe kunnen wij dat weten als "niet kenners". Je kan ons dat toch gewoon kenbaar maken, dan kunnen wij dit doorspelen aan onze sponsors.
Quote:
Je hebt er eerst en vooral geen flauw benul van dat ik vanwege RACE het verbod heb gekregen om zelf met een cameraploeg tijdens de 24 Uren van Francorchamps te werken. .
|
Dat wist ik.
Enfin, dat wist ik deels... En nu wordt er plots zeer veel duidelijk... Zoals je zelf aanhaalt kon je voor de montage in het kader van Pitstop.tv beelden gebruiken die via de bestaande cont(r)acten met de FIA GT organisatie (gratis) ter beschikking werden gesteld. Wat betreft de live-uitzending krijg je van mij 100% gelijk: deze beelden waren contractueel voorbehouden aan RTL en Vodafone.
Het lijkt me echter wel straf dat net jouw programma geen toestemming kreeg om een cameraploeg af te vaardigen en dat je ook geen oplossing vond voor dit probleem. Anderen (niet-RTL-crew) vonden dan wel weer een oplossing met de organisatie om beelden te maken, maar mochten (gezien de contractuele overeenkomsten) deze beelden niet live uitzenden. Ze hielden zich er aan en zo kon heel Wallonië twee dagen na de wedstrijd genieten van een mooie samenvatting van deze race. Deze samenvatting bestond uit beeldmateriaal via de organisatie, aangevuld met eigen beelden en interviews. Zelfs ondergetekende, als klein manneke, kreeg aandacht van de Waalse (beeld)pers, met mijn welgemeende dank aan hen. Zij zullen dan ook mogen genieten van onze financiële steun (nee: geen ruildeal, wel centen op tafel, zoals het hoort!).
Quote:
Voor de montage in Pitstop.TV heb ik de beelden gebruikt volgens de lopende deal met FIA GT. Zijnde de beelden van Greenlight Television, waar zelfs met moeite wat materiaal van GLPK Carsport inzat. Ik heb de verantwoordelijken van GLPK Carsport er al eerder op gewezen dat ze altijd al een beetje stiefmoederlijk zijn behandeld.
|
Dat weten we nu bij deze ook. Nogmaals, hoe kunnen wij dat allemaal weten?
Quote:
Heb ik je gehoord over de live uitzendingen van de 24 Uren van Francorchamps en de 24 Uren van Zolder van de afgelopen 5 à 6 jaar, waarin we telkens met eigen mensen in de pits Jan en Klein Pierke op het scherm hebben gebracht? Was dat ook bewust de boel boycotten? Hoe durf je met dergelijke, ongefundeerde kritiek op dit forum komen? Hoe durf je de inspanningen van al die mensen de grond inboren, omdat het even niet in jouw kraam past? Ga ik je horen als we eind van de maand opnieuw een uur of 4 live gaan uitzenden van de 24 Uren van Zolder? Met 2 pitreporters, waarbij we zoveel mogelijk rijders/teams aan bod willen laten komen? Of gaan we daarna weer gezeik moeten aanhoren van een paar teams, die spijtig genoeg niet op de buis zijn geweest? Zal dat weer de stank voor dank zijn?
|
Heb ik kritiek gegeven op de afgelopen jaren? Ik dacht het niet. Kritiek? Als ik iets niet goed vind heb ik het recht dat te zeggen. Jij kan dan gewoon antwoorden hoe de vork in de steel zit en de kous is af, ja toch? Of je mij gaat horen na de 24H Zolder? Ik vrees van wel

we zullen achteraan bengelen en meestal komen deze niet in beeld. Tijdens de 5de ronde misschien, als GLPK ons gaat dubbelen.

Inspanningen van al die mensen de grond inboren... Peter, het is jouw en die mensen hun job, we moeten toch niet altijd juichen als je je job doet hé?
Quote:
Jij ziet enkel wat dingen op TV en je neemt dan meestal verkeerde conclusies.
|
Ik oordeel op wat ik zie, ik hoef niemand persoonlijk te kennen om conclusies te trekken.
Quote:
Dit mag je wel weten. Zonder Accent was er van Pitstop.TV allang geen sprake meer. Zonder het enthousiasme van Philip Cracco had je het moeten doen met een paar minuten Belcar op een Franstalige post. Ik moet zelf dagdagelijks vechten om mijn TV-programma in stand te houden en dan zou ik voor Jan en Alleman in de bres moeten springen omdat ze een project hebben? Moet ik de Belgische autosport redden? Dan doe je mij toch wel zeer veel eer aan. Om de Belgische autosport te redden, moet je in Brussel zijn, niet bij Pitstop.TV.
|
Wat Philip doet is inderdaad bewonderenswaardig, maar wie moeten we dan eigenlijk danken? Waarom zou je niet in de bres springen voor Jan en alleman, het kan voor jou misschien deuren openen. Jij bent inderdaad de enige goed geplaatste persoon om de autosport via de huiskamer naar de toekomstige sponsors over te brengen, niemand anders heeft dat medium. Wat je zegt betreffende Brussel is juist, maar ja, laat ons beginnen met het begin.
Quote:
En laat al die vele Belgische bedrijven maar opdraven die hun centen stoppen in autosport. Noem al die bedrijven maar op ... Ik heb het dus over bedrijven zoals Sarah Lee die autosport echt als marketing-tool gebruiken. Over die heb ik het, niet over ruil- en businessdeals. Wel over bedrijven die aan echte sportsponsoring doen.
|
Dat is het nu net, die zijn er wel, maar ze komen niet uit de verf!! En volgens mij is dat een markt die jij kan bespelen door sponsors van bepaalde teams extra in de verf te zetten. Deze mensen beginnen klein maar zien geen return. Waarom? Omdat ze niet op TV komen en hierdoor geen extra omzet vergaren. In mijn geval is dat AMD, sponsor van Ferrari in de F1 en in het wielrennen. Zij willen wel, maar wat kunnen we hen garanderen op gebied van televisie, niets. Al 3 jaar ben ik vragende partij om hierover te praten, en je wil niet. Transporama sluit morgenvroeg een deal met Speed Action voor 3 maanden spotjes. Dit had ik toch even goed met jou kunnen doen?
Je mag alle commentaar die ik geef niet zo persoonlijk nemen Peter. Nogmaals, samen zouden we veel sterker staan. Jij met jouw talenten en minpunten, ik met de mijne!
Op naar het volgende project!