Toch wel ja, maar geen probleem
Klopt, maar door er mee naar buiten te komen zijn er wel bedrijven mee op de kar gesprongen die we anders nooit hadden bereikt. Het is een keuze, de één werkt zo, de andere doen het volgens de gebruikelijke weg.
Als je je leveranciers betaald op 30 dagen, en je klanten betalen je op 60 dagen dan zit je met een probleem. Niet alleen qua cash, maar ook op gebied van BTW die je maandelijks ( als maandaangever) dient voor te schieten. Voor sommige klanten eisen we contante betaling (binnen de 8 werkdagen).
Ik zou na 30 dagen al aan de noodrem gaan hangen. Op dat niveau werkt men toch met voorfacturatie?
Is kritiek op iemands werk dan verboden in België. Enkele weken terug nog geschreven hoe goed dat bepaalde programma was. Aflevering van 24H Spa vond ik ondermaats. Nu geef je zelf tekst en uitleg, maar hoe kunnen wij dat weten als "niet kenners". Je kan ons dat toch gewoon kenbaar maken, dan kunnen wij dit doorspelen aan onze sponsors.
Dat wist ik.
Enfin, dat wist ik deels... En nu wordt er plots zeer veel duidelijk... Zoals je zelf aanhaalt kon je voor de montage in het kader van Pitstop.tv beelden gebruiken die via de bestaande cont(r)acten met de FIA GT organisatie (gratis) ter beschikking werden gesteld. Wat betreft de live-uitzending krijg je van mij 100% gelijk: deze beelden waren contractueel voorbehouden aan RTL en Vodafone.
Het lijkt me echter wel straf dat net jouw programma geen toestemming kreeg om een cameraploeg af te vaardigen en dat je ook geen oplossing vond voor dit probleem. Anderen (niet-RTL-crew) vonden dan wel weer een oplossing met de organisatie om beelden te maken, maar mochten (gezien de contractuele overeenkomsten) deze beelden niet live uitzenden. Ze hielden zich er aan en zo kon heel Wallonië twee dagen na de wedstrijd genieten van een mooie samenvatting van deze race. Deze samenvatting bestond uit beeldmateriaal via de organisatie, aangevuld met eigen beelden en interviews. Zelfs ondergetekende, als klein manneke, kreeg aandacht van de Waalse (beeld)pers, met mijn welgemeende dank aan hen. Zij zullen dan ook mogen genieten van onze financiële steun (nee: geen ruildeal, wel centen op tafel, zoals het hoort!).
Dat weten we nu bij deze ook. Nogmaals, hoe kunnen wij dat allemaal weten?
Heb ik kritiek gegeven op de afgelopen jaren? Ik dacht het niet. Kritiek? Als ik iets niet goed vind heb ik het recht dat te zeggen. Jij kan dan gewoon antwoorden hoe de vork in de steel zit en de kous is af, ja toch? Of je mij gaat horen na de 24H Zolder? Ik vrees van wel

we zullen achteraan bengelen en meestal komen deze niet in beeld. Tijdens de 5de ronde misschien, als GLPK ons gaat dubbelen.

Inspanningen van al die mensen de grond inboren... Peter, het is jouw en die mensen hun job, we moeten toch niet altijd juichen als je je job doet hé?
Ik oordeel op wat ik zie, ik hoef niemand persoonlijk te kennen om conclusies te trekken.
Wat Philip doet is inderdaad bewonderenswaardig, maar wie moeten we dan eigenlijk danken? Waarom zou je niet in de bres springen voor Jan en alleman, het kan voor jou misschien deuren openen. Jij bent inderdaad de enige goed geplaatste persoon om de autosport via de huiskamer naar de toekomstige sponsors over te brengen, niemand anders heeft dat medium. Wat je zegt betreffende Brussel is juist, maar ja, laat ons beginnen met het begin.
Dat is het nu net, die zijn er wel, maar ze komen niet uit de verf!! En volgens mij is dat een markt die jij kan bespelen door sponsors van bepaalde teams extra in de verf te zetten. Deze mensen beginnen klein maar zien geen return. Waarom? Omdat ze niet op TV komen en hierdoor geen extra omzet vergaren. In mijn geval is dat AMD, sponsor van Ferrari in de F1 en in het wielrennen. Zij willen wel, maar wat kunnen we hen garanderen op gebied van televisie, niets. Al 3 jaar ben ik vragende partij om hierover te praten, en je wil niet. Transporama sluit morgenvroeg een deal met Speed Action voor 3 maanden spotjes. Dit had ik toch even goed met jou kunnen doen?
Je mag alle commentaar die ik geef niet zo persoonlijk nemen Peter. Nogmaals, samen zouden we veel sterker staan. Jij met jouw talenten en minpunten, ik met de mijne!
Op naar het volgende project!