Ha, de moderator.
Als ik de haatsites of dito forums bekijk gericht tegen een Olav Mol of een James Allen, mag ik inderdaad nog van geluk spreken. De heer zij geprezen.
In mijn periode als sportnieuws-anker op VTM, viel de kritiek mee. Er was er eigenlijk geen, maar dan hebben we het over de pre-internet-periode. Pas toen ik de micro ter hand nam om F1-commentaar te geven, werden de bakken stront, ook op dit forum, in rijen van vier aangevoerd. De hoeveelheid stront werd groter naarmate het internet groeide en vooral de jeugd een middel vond om ongebreideld te schieten op al wat bewoog. Vooral op hoge bomen.
Ik heb een eigen forum en ik run dat niet vanuit een ivoren toren. Nee, ik discussieer mee over onderwerpen, we vormen een grote groep, met vaak meningsverschillen, uiteraard. Ik krijg er ook kritiek, ik heb zelfs recent een kritiek-topic geopend. Als het om gefundeerde kritiek gaat, kan ik er van leren. Zo probeer ik voeling te houden met wat er leeft onder de autosportliefhebbers.
Uiteraard is er ook een kleine minderheid actief, die met kanonnen en schietgeweren op vinkenslag ligt. Het gaat om de minderheid met de ongefundeerde kritiek, met de leugens, met de insinuaties ... En daar kan ik niks van leren. Daar heeft niemand iets aan. En het zal inderdaad wel bij de functie horen, al zie ik niet in waarom, maar blijkbaar is het gewoon omdat we met onze kop op TV komen. Tja ... Maar als bepaalde lieden (maar dan gaat het wel om een zeer minieme minderheid) door bepaalde initiatieven je job proberen in gevaar te brengen, dan moet ik reageren. Keihard. Ook ik heb een familie, ook ik heb leningen lopen, ook ik moet brood op de plank hebben. Maar dat wordt al snel vergeten.
Tot zover deze klaagzang.