View Single Post
Old 17-08-2006, 21:31
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Duval The Best
Kan mij iemand uitleggen hoe ik juist de stickers moet kleven op die deeltjes?
Ik veronderstel met water ma ik weet niet juist hoe ik eraan moet beginnen.
Kan iemand mij helpen?
Stickers? Ow de DECALS ! Hehe geen stickers he, sommigen zouden je hier vervloeken voor deze uitspraak !!

Anyway... Het is in principe heel eenvoudig. Zo doe ik het:

1/ Knip de decal grof uit. Probeer nu met een scherp mesje de randjes te volgen, maar je hoeft niet door te duwen. Zo heb je een randje om met een pincet de decal in het water te houden.
2/ Hou de decal gedurende een tijdje in liefst lauw water. Meestal doe ik dat een sec of 15 maar soms duurt het langer. Als je de decal vlot kan verschuiven over het blaadje dan is de decal klaar om "gekleefd" te worden.
3/ Haal de decal uit het water en leg hem op een droge pluisvrije doek. Daar kun je die afgesneden randjes verwijderen als ze al niet in het water drijven. Het kan trouwens gebeuren dat je decal ookal in het water drijft, das niet erg.
4/ Bij grote decals kan het interessant zijn om de plaats waar de decal moet komen op het koetswerk wat vochtig te houden. Zo kun je vlot schuiven. Ook Micro Set kan daarvoor handig zijn, maar dit gebruik ik zelf niet.
5/ Plaats je decal op de plaats waar hij hoort. Heel zachtjes dep je het teveel aan water af, weer met een schone, pluisvrije doek. Zo weinig mogelijk wrijven. Soms is het wel zachtjes nodig omdat je bubbels hebt...
6/ Om de decal netjes in alle plooitjes te laten vallen, kun je hem zacht aandrukken met dat doekje. Beter nog is met een zachte schilderpenseel wat Micro Sol op de decal te brengen. Met je penseel kan je die dan licht inwrijven. Eenmaal de Sol erop, afblijven. Niet schrikken, je decal zal heel raar beginnen vervomen, maar na een tiental minuten zit hij op zijn plaats. Indien nodig kun je heeeeeeeel voorzichtig je decal helpen door een zacht penseel te gebruiken...

Ik denk dat ik het zowat helemaal verteld heb. Willen de medebouwers effe nakijken of ik niet teveel fouten verteld heb?? En dan bedoel ik naar inhoud, niet naar vorm of spelling...

Hopelijk kun je er weg mee Duvalleke...
Reply With Quote