Stap voor stap nader ik het einde van deze wagen. Gisteren een paar uur bezig geweest met de decals. Ik ben er eigenlijk niet helemaal tevreden over. Wel over mijn werk, niet over de kleuren van Renaissance.
Zo is de decal van Michelin op de zijkanten veel te licht. Die van Heller waren dus correcter. Ook zat er een vlekje op een decal van "total" en was er een fout in een stripe, maar die kon je makkelijk oplossen. Ook de oergang van rood naar wit is niet perfect van kleur. En dan bedoel ik het geel in de decal... (vlekjes en geen rechte overgang)
Het blijft bij een setje extra decals altijd moeilijk om uit te vissen waar al die decals moeten. Ik heb er zelfs een behoorlijk aantal teveel... Enerzijds omdat ik de Deutschland-versie bouw, anderzijds omdat enkele decals overbodig of dubbel waren... Gelukkig zijn heel wat goede foto's te vinden op de site van de Deutschland rally zelf. Das het voordeel van een recent model.
Straks mag er een eerste laag blanke lak van Gunze over. Ik durf niet zo goed, het is de eerste keer en ik hoop dat alle decals goed aansluiten om gene miserie te hebben. Ik heb al eerder over decalproblemen gelezen na het aanbrengen van blanke lak... Hopelijk is die Gunze echt wel zo goed.
Foto's:
Ook de wielen zijn nu in orde:
Zoals je ook kon zien zijn de ruitenwissers per ongeluk afgebroken...
Dan nog deze decals: iemand een idee waar ze voor dienen? Ik heb dit nog nergens op referentiefoto's teruggevonden...
Ten slotte merk ik net dat ik een lichtkapje mankeer. Het zit niet op het raam en in de doos, dus ik vrees dat dit ofwel er niet bij zat ofwel verdwenen is. Wat moet ik doen? Heller mailen of Domino waar ik de doos kocht?
Grtzzz