Quote:
Dr. Ullrich zei tegen de Oostenrijkse krant Salzburger Nachrichten: "De Formule 1 is geen gespreksonderwerp bij ons.............. De vraag bij de Formule 1 blijft toch altijd: wat heeft een gewone auto aan een motor die 18.000 tot 20.000 toeren kan maken?"
|
Ik geloof er niks van

Idd, tot 2011 hoeven we niks te verwachten van Audi. Daarna? Als ik de laatste uitspraken lees van Max Mosley dan gaan we een revolutie tegenmoet. De laatste generatie "klassieke motoren" is de 2.4 V8 versie. Dus benzine, veel toeren en dergelijke zaken.
Volgens diezelfde Mosley moeten we energie-bewust gaan denken om de sport nog langer maatschappelijk verantwoord te houden. Oftewel, de fabrikanten krijgen het steeds moeilijker om de gevraagde budgetten te verantwoorden.
Behalve dat, is "energie-bewust" denken ook een mooi middel om de politiek de wind uit de zeilen te nemen. Op die manier ontloop je de mogelijke problemen bij de eerst volgende grote olie-crisis. Diezelfde Mosley ziet een tijdelijk verbod op auto/motorsport in dergelijke omstandigheden als een serieuze mogelijkheid.
Volgens Mosley is een "groene manier" van denken de kans om er nog enkele fabrikanten bij te krijgen. Gaan we verder op de huidige voet dan zuller er enkele fabrikanten verdwijnen.
Welke fabrikant heeft dit jaar met zijn "illegale

" diesel Le Mans gewonnen? Juist, Audi! Als al die andere grote fabrikanten op de groene toer gaan dan kan een gigant als Audi niet achterblijven.
Enkele weken terug stond er een zeer uitgebreid artikel over de "groene toekomst" van de autosport in de welbekende Autosport. Normaal gesproken geen echte Mosley-fan maar op dit punt heeft dat oude politieke dier van een Max gelijk.