View Single Post
  #136  
Old 24-08-2006, 10:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gulfclk
... dat bouwen nog fun was. Een motor in 20 stukken, ophanging, interieur, ...

Nu komen we niet meer verder dan 2 afdekkapjes op het dashbord, 2 zetels, een gegoten stuk dat op een motor lijkt en 4 wielen.
Het nut van een motor uit 20 delen - denk aan de Fujimi Enthoesiast reeks - ontgaat mij tot op vandaag nog altijd compleet. Ik heb er nooit fun aan gevonden en het risico op slechte montage werd er enkel en alleen maar groter door. De eerste motorblok - bestaande uit de 20 onderdelen - die mooi, fatsoenlijk én open gebouwd is - waarbij de krukas en pistons nog zichtbaar zijn - moet ik nog tegenkomen en zien.

Iedereen die deze kit niet kan appreciëren, zou ik aanraden van snel op zoek te gaan naar een andere hobby, want dit is hoe de modelbouw er begint uit te zien, tenminste volgens Tamiya.

Als ik een eenvoudig te monteren dashboard, een metalen chassis en simplified engine er op de koop moet bij nemen en daarvoor een 200% accurate representatie voor terugkrijg (de details in de stukken al eens bekeken - het gieten van de bovenkant v/d motor is een huzarenstukje!) ben ik meer dan tevreden.

Ik heb gebouwd en zal nog altijd blijven bouwen volgens het principe:
wat je niet ziet, daar steek je geen tijd in.

En dat is nu net wat Tamiya met deze SLR doet. Alles wat je niet ziet, daar wordt geen aandacht aan besteed.

Wat ik wel weet: Als deze SLR fatsoenlijk gebouwd is, zal er geen enkele - hoe duur ook, die-cast tegenop kunnen. En alleen daarvoor al zeg ik. Tamiya, graag nog veel van dit soort modellen.



ps. ben ik nu de enige die zich kan vinden in de bocht die Tamiya neemt met de vereenvoudigingen (interieur, chassis enz.)?
Reply With Quote