Zoals ik het begrijp wordt Spyker als investeringsvehikel gebruikt. Externe financiers pompen geld in Spyker wat vervolgens doorgesluist wordt naar het F1 team.
Ik vraag me af of Spyker als autofabrikant echt baat heeft bij F1. Volgens mij zullen de extra verkopen van Spykers niet opwegen tegen de kosten van F1. Ik blijf dan, ondanks dat het in de toekomst voor Nederlandse aspirant F1 coureurs voordelen kan hebben, skeptisch t.o.v. een Spyker F1 team. Wil je enigzins meedraaien in F1 dan zal men volgens mij jaarlijks toch 80 tot 120 miljoen Euro op tafel moeten leggen.
Quote:
...
This time last year we heard the first rumours of a bid for Minardi by Michiel Mol, the owner of the Lost Boys company and financiers Peter Jan Rubingh, Roel Kooijman and Joep van den Nieuwenhuizen. Kooijman is the father of Christijan Albers's girlfriend Liselore and the deal was seen as a way to maintain Albers's F1 career.
...
|
"Bedrijvendokter" Joep van de Nieuwenhuizen, ook al zo'n beruchte naam uit het Nederlandse zakenleven. Gaat hij de motoren "leveren": Spyker-Landwind
Tom Coronel, Albers en v/d Garde weten wel wie ze als vriendin uitgezocht hebben