View Single Post
  #7  
Old 12-09-2006, 03:44
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Wat betreft het ongeval tijdens de BRL-BRL Light-Roadster wedstrijd blijken nogal wat uitspraken gebaseerd te zijn op de verkeerde informatie die o.a. door autosport.nl wordt verspreid. Zo meldt deze website bvb dat de betrokken rijders na een nachtje 'observatie' het ziekenhuis mochten verlaten. Het zal dan toch een zeer kort nachtje geweest zijn, met volop zonneschijn, want reeds op zondagavond was Marlène Broggi terug in haar woonplaats aan de Côte d'Azur (Zuid-Frankrijk).

Op vraag van Mark (Volgt er nog een verslag van de Roadster-race? Benieuwd naar de afloop van die zware klapper) hierbij het stukje uit het officiële wedstrijdverslag van de Roadsters:

"De tweede race werd grotendeels achter de safety-car afgewerkt. De oorzaak: een zware aanrijding met als slachtoffer Marlène Broggi in de openingsminuten van de wedstrijd. Toen ze traag richting pits reed, werd ze getorpedeerd bij het ingaan van de Jacky Ickx-chicane door een deelnemer van de BRL, hoewel de commissarissen duidelijk met geel zwaaiden. De Franse pilote werd voor een controle naar het hospitaal van Genk overgebracht, maar ze mocht ongedeerd het ziekenhuis deze namiddag nog verlaten. De wedstrijd werd voor twee ronden opnieuw gelanceerd."

Overigens is het geen 'maloot van de PRC Group' die beslist heeft om het dunne deelnemersveld van de Roadster Cup samen te laten rijden met de BRL. Het beschuldigende vingertje dient in een andere richting te wijzen... Dat de Roadster Cup niet meteen als een succes moet worden omschreven is een vaststaand feit. De kleine startvelden zijn een doorn in het oog van zowel de toeschouwers als de rijders. Dat hebben we trouwens in het verleden ook al moeten vaststellen bij o.a. de Formula Renault 1.6 en in diverse promotiecups. We kunnen enkel de hoop koesteren dat er in de toekomst meer interesse is voor de Roadster Cup, maar persoonlijk heb ik mijn twijfels over deze serie.

Het ongeval zelf dan: De Roadster #365 kampte met een haperende versnellingsbak. Broggi was (traag) op weg naar de pits en had bijna de entry van de pitstraat bereikt toen haar wagen werd aangereden. Er werd inderdaad met (dubbel) geel gevlagd en twee rijders bevestigden dat er op post 16 een voorwaarschuwing werd gegeven. Geen excuses dus voor Schryvers, die de aanrijding volledig voor zijn rekening mag nemen. Gelukkig liep het voor Broggi nog goed af. 'Builen en blutsen', zullen we maar zeggen. Of zoals ze het zelf zegt: "Autrement, moi ca va, j'ai des emmatomes un peu sur tout le corps et une entorse mais je m'en sors plutot bien."

Code Rood was inderdaad wenselijk geweest bij dit ongeval. Zeker toen bleek dat het een tijdje zou duren om Marlène Broggi uit haar tot schroot herleide Roadster te bevrijden. Logischerwijze wordt door velen ook nu weer het vingertje in de richting van PRC Group gewezen, doch ook hier ten onrechte. De koersdirectie van deze wedstrijd was helemaal niet in handen van PRC Group.

Broggi kan ook maar moeilijk gebrek aan ervaring aan haar (lange ) benen gesmeerd krijgen. Deze knappe verschijning is een vaste waarde in de Trophée Andros en ook op gebied van circuitracerij kan ze als vrouw best haar mannetje staan. Foto's van Marlène Broggi (en van Ruben Maes) via de website van RS Racing. Maes vormde afgelopen weekend team met Broggi voor Top Racing Concept, het team van de in Dreux (FR) gevestigde Yann Dano.

Foto's via volgende link: http://www.rsracing.be/1024x768/index.htm (Met dank aan Foto Media Service - Geert)

Last edited by Dries DS; 12-09-2006 at 04:47.
Reply With Quote