Quote:
Originally Posted by Mark
De FIA is weer aan het prutsen zoals we dat ouderwets van hun gewend zijn. Een of andere zot krijgt een idee............en hup, verander de reglemten maar. Is die vleugel ooit in het echt getest? Met 99.9% procent zekerheid kun je nee zeggen.
Voormalig ontwerper Gary Anderson laat werkelijk geen spaan heel van de nieuwe FIA plannen. Het plan is alleen maar getest met CFD (Computational Fluid Dynamics) methoden en niet in een windtunnel. Daarnaast is het testwerk met CFD maar zeer beperkt geweest. Het hele concept kan volgens Anderson simpelweg niet werken. Zijn oplossing? Heren FIA, kijk eens naar GP2. Daar rijden de wagens wel kort achter elkaar, de oorzaak? Achteraan een simpele Venturi en vooraan een lage vleugel.........dat is het truukje
Zijn uiteindelijke keiharde oordeel
Quote:
It's almost like a first-year student has looked at the overtaking problem and come up with this as the answer
|
E.e.a. staat te lezen in de Autosport van de vorige week. Dat ze bij de FIA maar eens voorbeeld nemen aan Nascar i.v.m. het introduceren van nieuwe technische regels.
|
De FIA heeft zwaar in het zand gehapt met deze blunder:
Quote:
A number of teams had doubts about the effectiveness of the design and offered an alternative proposal at the meeting today.
However, with both parties agreeing that more work was needed to finalise a design both parties were happy with, it was agreed that it would be better to delay the introduction of a new concept until 2009.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54543
|
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
|