Mijn persoonlijke LMS GT1 review :
-
Larbre Competition : Lamy/Gardel/Vosse
Hoedje af voor dit team en dit homogene trio, de titel is zeker en vast verdiend. Als je ziet dat ze zelf in Donington zijn uitgevallen.
-
Team Oreca : Ortelli/Ayari
Het team dat Saleen terug naar de top heeft gebracht samen met Zakspeed natuurlijk, en hoe!! Deze wagen was verruit de snelste GT1 wagen in het kampioenschap, jammer dat de betrouwbaarheid er niet altijd was, anders waren ze zonder enig probleem kampioen geworden. Toch 2 mooie GT1 overwinnigen in Spa en Jarama.
-
Alphand Adventures : Policand/Goueslard/Alphand
Door altijd constant te zijn kunnen meestrijden voor de titel tot het einde.Met een ''oude C5-R'' eventjes PSI het nakijken geven in hun C6-R, respect

. Het team heeft dan wel geen enkele overwinning maar stonden aan de finish bijna iedere race op uitzonderring van Jarama. Dit team zou de titel zeker verdiend hebben.
-
Convers Menx team : Kox/Vasiliev/Pergl
De revelatie van het seizoen

. Iedere race aan de finish en punten gepakt, ook zei deden mee tot het einde voor de titel. Met een wagen op leeftijd die nog niet is afgeschreven dit presteren, gewoonweg prachtig.
Veel verdiensten voor Peter Kox, maar de Russen hebben zich ook wel kunnen handhaven.
-
Team Modena/Cirtek Motorsport : Garcia/Brabham/Hartman
Tja, in de eindklassering kan je er niet veel uit opmaken. De ene keer starten onder startnummer 61, dan 62 en 63. En is team Modena dan gelijk aan Cirtek Motorsport? Dit buiten beschouwing gelaten toch een beetje ontgocheld over de prestaties. Meestal maar beperkt tot meedraaien in de middenmoot met af en toe een podium. Opsteker voor het team toch de overwinning in Donington.
-
PSI Experience : Menten/Palttala/Kuismanen
Tja, wat kan ik erover zeggen. Aan de start komen met zo een potentvolle GT en dan het seizoen eindigen met alleen beschamende resultaten. Het beste resultaat van hun een 3de plaats in Spa. Deze resultaten passen niet bij een wagen als een Corvette C6-R en een team als PSI Experience. PSI beweert zelf dat ze nog in een leerproces met de wagen zijn, maar een volledig seizoen er niks van bakken is toch echt vreemd. De heer Pertti Kuismanen zal er ook wel voor wat tussen zitten. Als je ziet wat de 2 Russen langst Kox kunnen klaarmaken, dan moest Pertti ook gewoon beter gedaan hebben. PSI zal voor mij altijd een Porsche team blijven. Mijn raad : Verkoop die 2 Corvette's aan een team dat verstand heeft van top GT1's te runnen en koop zelf bv 2 Porsches 997 GT3 RSR. Maar dat zal zo te zien wel niet gebeuren