Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Mijn persoonlijke LMS GT1 review :
- Larbre Competition : Lamy/Gardel/Vosse
Hoedje af voor dit team en dit homogene trio, de titel is zeker en vast verdiend. Als je ziet dat ze zelf in Donington zijn uitgevallen.
|
En in Spa vielen ze ook uit doordat de wagen niet volledig in orde was na de crash tijdens de trainingen... En idd, verdiend gewonnen.
Quote:
Originally Posted by Corvetteboy
- Team Oreca : Ortelli/Ayari
Het team dat Saleen terug naar de top heeft gebracht samen met Zakspeed natuurlijk, en hoe!! Deze wagen was verruit de snelste GT1 wagen in het kampioenschap, jammer dat de betrouwbaarheid er niet altijd was, anders waren ze zonder enig probleem kampioen geworden. Toch 2 mooie GT1 overwinnigen in Spa en Jarama.
|
Ze reden ook pas hun eerste race in Spa waardoor zij in Turkije geen punten pakten. Anders had het close geweest met Larbre...
Quote:
- Alphand Adventures : Policand/Goueslard/Alphand
Door altijd constant te zijn kunnen meestrijden voor de titel tot het einde.Met een ''oude C5-R'' eventjes PSI het nakijken geven in hun C6-R, respect  .
|
We hebben al vaker gezien dit jaar dat de C5-R soms sneller leek.
Quote:
- PSI Experience : Menten/Palttala/Kuismanen
Tja, wat kan ik erover zeggen. Aan de start komen met zo een potentvolle GT en dan het seizoen eindigen met alleen beschamende resultaten. Het beste resultaat van hun een 3de plaats in Spa. Deze resultaten passen niet bij een wagen als een Corvette C6-R en een team als PSI Experience. PSI beweert zelf dat ze nog in een leerproces met de wagen, maar een volledig seizoen er niks van bakken is toch echt vreemd. De heer Pertti Kuismanen zal er ook wel voor wat tussen zitten. Als je ziet wat de 2 Russen langst Kox kunnen klaarmaken, dan moest Pertti ook gewoon beter gedaan hebben. PSI zal voor mij altijd een Porsche team blijven. Mijn raad : Verkoop die 2 Corvette's aan een team dat verstand heeft van top GT1's te runnen en koop zelf bv 2 Porsches 997 GT3 RSR. Maar dat zal zo te zien wel niet gebeuren 
|
Idd, PSI is nog in een leerproces (zoals ieder team!) wat de C6-R betreft, maar het is jammer dat je vergeten melden bent wat voor mooie dingen we van Jos en Markus achter het stuur gezien hebben.
Jos reed vanmiddag de 2de snelste tijd in GT1 en liet een mooi inhaalmanoevre zien op Garcia. Markus reed eveneens een snelle stint.
Trouwens SRT heeft ook een paar moeilijke jaren gekend met hun C5-R in de Belcar en kijk wat voor prestaties zij nu de laatste jaren geboekt hebben!
Ik zou het team nog zo snel niet afschrijven, hoor.