Thread: Kit cars
View Single Post
Old 25-09-2006, 12:58
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JJoris
Ik zou zeggen: bezin eer je begint!

Als je zelf zo een kit car bouwt moet je nadien deze laten homologeren in Brussel, dit is op zijn minst gezegt nog moeilijker en tijd rovender dan hem te bouwen. Verder moet je voldoen aan de geldende Euro emmisie normen en dat kan je met een Sierra 2l motor vergeten.
De andere methoden om hem eerst in de UK in te schrijven en dan naar België brengen gaan ook niet blijven duren.
Ik weet de prijs in aanlokkelijk, maar de kans is reeël dat je hem nooit op de baan zal krijgen.
Bij Caterham heb je geen probleem, deze is een stuk duurder maar het verschil is ook enorm. Kijk maar rond, de waarde blijft nagenoeg konstant.
Succes.
Ik weet intussen hoe het in zijn werk gaat. Ik ken de procedure en weet wat er voor nodig is om de wagen te bouwen en effectief op de baan te brengen. In het geval van Tiger moet je hem eerst laten keuren in Engeland door Tiger zelf en dan ermee in Engeland naar de keuring gaan. Daarna pas kan je hem, hier laten keuren/inschrijven. Deze procedure duurt wel ettelijke maanden...

Daarbij kan je altijd raad vragen enzo aan de verdeler van de kitcars, in dit geval van Tiger is dat Oracle cars. Het kan goed zijn dat in tussentijd de procedures zijn aangepast hoor. Deze topic dateerd al van 2003. Intussen heb ik mijn rijbewijs al en begint de spaarboek al wat aan te dikken. Het is nog even wachten vooraleer ik hem kan kopen, ik ben maar een studentje natuurlijk .
Reply With Quote