View Single Post
Old 01-10-2006, 16:40
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Dimitri
Trouwens, wanneer gaan we nu is beginnen zagen over de teamorders bij Renault?
Fisico is tot 4 seconden sneller, maar komt er niet voorbij, of laat Alonso terug door. Op het laatste gaat hij dan 4 seconden trager rijden om Alonso door te laten, en tussendoor rijdt hij Schumacher nog bijna van de baan ...
Dit was mij ook opgevallen.
Vooral het laten passeren van Alonso op een paar ronden van het einde zonder de positie te proberen verdedigen kan in mijn ogen NIET.

Wat lezen we dan in het Pers Communiqué van Renault
Quote:
Nadat ik Schumacher, door een foutje, voorbij moest laten gaan, besloten we de motor te sparen voor Japan", aldus Fisichella.
Wel dit is wel lekker hypocriet natuurlijk. Je mag dus geen team-orders openlijk over de radio geven (nvdr, Ferrari in Zeltweg 2002)... maar je mag wel de toerentellen van je motor laten zakken om zo een team-order uit te voeren

Wat lezen we dan op autosport.com "Ferrari 'learning' from Renault tactics"

Quote:
"It has been a good learning (experience) for us," said Todt, who saw Schumacher go on to claim victory. "We have learned what we can do. We learn what we can do inside and we learn from what the others do, so it is always interesting."

When asked whether he thought the tactics adopted by Renault were unusual, Todt said: "It is up to you to judge if they are usual or unusual. We are just taking it into consideration. I don't have any more comment to make."
Wel ...
  • ofwel komt hier een serieuze straf voor Renault.
  • ofwel kan de FIA hun verbod op team-orders begraven en mogen ze bij Renault ogenblikkelijk stoppen met de Commedia dell'arte alsof ze benadeeld worden door de FIA
wordt vervolgd ....