Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
Godver,
Ferrari was hier altijd het grote voorbeeld van  .
Typisch...
Ik denk niet dat fisichella jerez '97 achterna ging hoor.
Eerder om de auto terug op de lijn te brengen.
En als je ziet dat die bocht lang door draait zou me ook niet verbazen dat hij schumacher niet kon zien komen.
En het snelheidsverschil was groot.
Alonso had 1 voorband welke bijna slick was.
Hierdoor liet hij zijn voortse banden vervangen.
Ja,wat doe je als je banden versleten zijn?
|
Alonso geeft zelf toe dat het een verkeerde keuze was om de banden te wisselen ...
Quote:
Why did you lose performance after your first stop?
"We decided to change the front tyres and in hindsight, that was a mistake. In fact, the track had almost completely dried and it would have been better to use worn tyres which had very little tread in order to have more grip. Schumacher and Giancarlo kept the same set of tyres, and caught me up.
They got past without any problems. My tyres finally started working after eight or nine laps, and my lap-times were competitive again."
|
Gelukkig begrijpt Finish mijn opmerking over team-orders wel ...
Ik heb hier altijd gezegd dat team-orders wat mij betreft mogen in de Formule 1 ... mede omdat ze niet te controleren zijn (bewijs is vandaag geleverd door Renault.)
Wat er wel moet zijn is een consequente opvolging van de regels ... Als het manoeuver van Ferrari in Zeltweg 2002 erover was ... dan moet je dit ook bestraffen. Anders geef je de zwakte van je eigen reglement toe.
Als er vandaag geen straf komt mag je er donder op zeggen dat Ferrari zich volgende week dezelfde truuken zal bedienen als de kans zich aandient.
Kom dan ook niet janken he ...