Quote:
Originally Posted by Belle
Maar ik plan in de toekomst wel eens zo'n weekend mee te pikken, want ik had wel graag die DBR4 aan het werk willen zien...
|
Tijdens de 6 uurs race op zaterdag heeft een DB4 GT de tweede plaats in de wacht gesleept, op 1 ronde van de winnaar. Zijn soortgenoten brachten het niet verder dan een teleurstellende 44ste en 62ste plaats op 53 geklasseerden (75 starters).
Op zondag kan je de uitslag van de Astons al evenmin als schitterend katalogeren:
Tijdens de 1 uurs race bij de Saloon Cars 31ste en 34ste op 58 finishers (66 vertrokken)
Tijdens de 2 uurs race bij de GT's slechts 1 Aston DB4 op de 41ste plek van 52 geklasseerden (64 gestart)
't Is duidelijk dat de Astons niet de dienst uitmaken bij historische GT races. Morgans, AC Cobra's, Sunbeam Tiger/Alpine en GT40's daarentegen....., om die prachtige Bizzarini niet te vermelden.
In ieder geval hebben wij van deze Spa Six Hours genoten, hoewel de safety car op zondag vrij vaak is uitgerukt en daardoor het echte racen van de F1 en Saloon cars nogal beperkte. Jammer van die onfortuinlijke schuiver die de Copersucar F5 net voor de busstop in het decor deed belanden.
Mijn persoonlijke indruk is nochtans dat editie 2006 toch iets minder spannend was dan de afgelopen 4 jaren.
Voordeel van dergelijk evenement met weinig toeschouwers is dat je werkelijk overal bijkan, ja ook in het heiligdom van de Formule 1 en iedereen openstaat voor een babbeltje.