View Single Post
Old 08-10-2006, 20:21
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
En wat alonso laat zien dit jaar is dat hij de betere is van schumacher.
Nu heeft hij 10 punten voorsprong op schumacher met alonso 2x uitgevallen (ook nog hongarije waar hij 10 punten kwijt was door die wielmoer) en monza met de motor.Schumacher 1x door motor.
Maakt dat Alonso 20 punten voor had kunnen staan en de tittel al beslist kunnen zijn.En vorig jaar ook oppermachtig raikkonen en schumacher verslagen.
Alonso rede iedere wedstrijd aanvallend en berekend!
Turkije was ook zo'n moment dat alonso optimaal presteerde voor de tittel en schumacher punten liet liggen.
Schumacher heeft dit jaar veel fouten gemaakt.
Dus alonso meer dan verdiend .
Schumacher reed in Australië toen hij even te breed ging op een restant van een wegwijzer, die slecht was verwijderd. Gevolg: opgave, dikke pech, want dat restant mocht er gewoon niet zijn.
Alonso raakt in Canada de wall of champions (naar eigen zeggen, want dat was denk ik niet op de beelden te zien). gevolg: niks, want wagen hield het uit. Veel chance gehad dus.

Zo kunt ge vermoedelijk nog wel voorbeelden aanhalen hoor.

Kortom: die voorsprong van 25 punten die hij bijeenreed was dus niet volledig bereikt op eigen kracht. Hij heeft ook een geluksfactor gehad. De fouten die MS maakte betaalde hij vaak cash, en die enkele fouten van Alonso werden hem zowat vergeven.

Nu ze elk twee keer een 0-score hebben, vind ik niet dat ze, zoals Sennake zei, terug op hoogte van eigen kunnen staan. De invloed van eigen kunnen is miniem tegenwoordig, de banden en wagens zijn belangrijker.

Alonso laat heel veel zien, en is op bepaalde vlakken duidelijk beter, ttz drukbestendiger dan Schumacher. Maar Alonso maakt evengoed fouten, maar heeft geluk gehad.

Ik denk dat velen in hun reacties beter eens tweemaal nadenken vooraleer ze iets posten. Men trekt in het Fontana-geval een directe, onweerlegbare link tussen de beelden en een verklaring. Ik zeg niet dat die link er niet kan zijn, maar niemand kan bewijzen dat het zo is. De politiek in de F1 is zo alomtegenwoordig dat er voor elke woord dat gesproken wordt er wel een gegronde reden voor is, die wij niet kennen. Er zijn dozijnen voorbeelden van twijfelachtige manoeuvres in de F1, en als er dan ne pippo opduikt en daarover de wildste verhalen oprakelt, moet ge dan direct concluderen dat er gefraudeerd is?? Ge moet toch tenminste de zaken in twijfel durven trekken. De F1 is niet bepaald een instelling, die alles prijsgeeft van zichzelf.
Reply With Quote