Ik ga nu bijna voor 100% zeker naar zolder toe nu ook de Belcar en de BTCS er gaan komen. Zou de Belcar dan samen rijden met de Fia GT omdat ze nu samen 2 uurs races zijn.
Echt verbazend is dat Interlagos er niet bij is. Er zal waarschijnlijk wel te weinig belangstelling zijn geweest.
Wat is het persbericht staat
-dat Shell de brandstoflevarancier wordt. (2007 en 2008, Kan GLPK genoeg olie krijen :P)
-De versnelligsbakken hebben maar 1 setting. (is dat per race verschillend of het hele seizoen hetzelfde? want Adria is een accelerend circuit en Monza een snelheidscircuit)
-2 daags evenement
-Minstens 2 pitstops maken.
-Max 3 motors per seizoen. (is dat incl reviseren??)(zal wel excl Spa zijn)
-Max 3 versnelligsbakken per seizoen. (is dat ook incl reviseren)
-Er komt 1 levarancier voor de remmen.
Door deze kostenterugbrening kan het best wel eens zijn dat er veel GT teams van de LMS/FFSA naar de Fia GT gaan komen omdat het nu een stuk goedkoper gaat worden(met name voor SRT zal dit misschien goed niews zijn). We zullen afwachten.
Maar nog niks gehoord over de zogenaamde ''independents trophy'' voor oudere GT1 auto's.
|