Quote:
Originally Posted by Huudo
Dat klopt helemaal. Niet alleen in het groen, maar ook in het rood valt het erg op. Het zal voor de meeste een kwestie van smaak zijn en ik spreek me zeker niet uit over "goed" en "slecht". Het is gewoon anders.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan datgene wat de werkelijkheid het meeste benaderd. Wat ik wel eens vaker doe, is eerst gewoon "kijken". Kijken naar niet alleen wat er te zien is, maar ook welke kleuren er zijn en vooral hoe dat de kleuren eruit zien. Is een afwijking die ik heb en vooral ook van pas komt bij het modelbouwen.  Daarom dat ik denk dat Canon die werkelijkheid, of de weergave daarvan althans, het best benadert. Gras, bijvoorbeeld, is immers nooit zo heel fel gesatureerd dat het erg groen wordt, tenzij net na een regenbui met de zon erop in volle lente/zomer. Meestal zitten er een hele reeks geel, lichtbruin en zelfs wat wit in, waardoor het groene wat lichter overkomt.
|
Klopt volledig. Canon toestellen benaderen qua kleuren inderdaad het meeste de werkelijkheid. Daarom ook denk ik dat de meeste prof fotografen Canon gebruiken.
Voordeel aan Nikon is dan weer wel dat je vlugger goede foto's hebt dan bij Canon. Komt denk ik door dat Nikon toestellen een makkelijkere besturing hebben, laten we zeggen een ''lagere'' instapdrempel.
Als je bv kijkt naar mensen die voor het eerst met een Canon reflex werken of eerst met een Nikon Reflex, meestal zijn de Nikon foto's dan beter dan bij Canon.
Als je éénmaal een Canon reflex onder de knie hebt zijn de foto's bij Canon beter dan bij Nikon (persoonlijke mening)