Schumacher heeft in zestien seizoenen dus niet laten zien dat hij races kan winnen ZONDER strategie ? achja. daar maak ik beter geen woorden meer aan vuil.
Ik heb een schitterende race gezien van Schumacher, een afscheid dat de nasmaak van het net missen van een 8ste wereldtitel compleet wegspoelt. Na de aanraking met Fisichella en de klapband verwachtte ik niet veel meer, maar wat hij vandaag toonde zindert nog lang na. Een dikke proficiat aan Alonso, op seizoensbasis de kerel die de minste fouten maakte (Schumacher had er niet mogen afgaan in Melbourne, en die ene keer toen Alonso uitviel en Schumacher in duel ging met Heidfeld en z'n wagen beschadigde, dat had ook niet nodig geweest). Dus een verdiende overwinning voor Alonso, maar bedankt Schumacher voor hem fameus op de hielen te zitten en het een schitterend spannend seizoen te maken. Bedankt voor al die momenten dat je het WK terug leven inblies (vooral '97 tot 2000 en dit seizoen), bedankt voor prachtige inhaalmaneuvers (Raikkonen vandaag even getoond hoe hij het volgend jaar moet doen), adrenaline, duels, dominante overwinningen...
Tenslotte nog een proficiat aan Massa, die énorm stijgt in mijn achting. In z'n eerste topteamseizoen nauwelijks nog de blunders van bij Sauber geforceerd en direct twee overwinningen (dominant!) uit z'n mouw geschud. Daar gaat Raikkonen een vette kluif aan hebben.
Nog enkele opmerkingen bij de race:
-Fisichella, ga je schamen. Komt nog niet aan de enkels van Alonso of Schumacher. Vroeger één van m'n idolen, nu from hero to zero...jammer.
-Toyota en Williams: wat een geknoei. Toch wel een mislukt seizoen voor beide teams.
-Button: perfect in de anonimiteit naar P3. Een goed seizoen voor Button.
-Barrichello: tja, hij heeft het 5 seizoenen geprobeerd om te winnen in Brazilië; en dan loopt Massa er in zijn eerste jaar mee heen. Volgende keer beter, Rubinho.
Slot: potverdorie, ik ga hem missen. zo hard. het dreamteam brokkelt af; Brawn op sabbat, Schumacher weg. Raikkonen als koude fin in een warm team als Ferrari ? Geen idee wat het zal geven, ik ben benieuwd. Maar die eerste races van het seizoen ga ik Michael Schumacher missen. Wie vult dat gaatje op ?