1. Wie was de topper van het seizoen ?
-Alonso en toch ook wel Schumacher. Ze waren elkaar waard en op één foefelpartij na (Monaco weetjewel) was het een eerlijke strijd.
2. Wie was de flopper van het seizoen ?
-Williams en BMW. Beide blauwwitte teams bakten er na hun scheiding niets van. Toyota was ook niet veel soeps, maar dat was geheel volgens mijn verwachting. Nog één seizoen aanmodderen en we zien ze niet meer terug denk ik.
3. Het beste team ?
-Renault. Ondanks de druk van het terugvechtende Ferrari hebben ze toch stand gehouden.
4. De snelste wagen ?
-Eerste seizoenshelft: Renault, tweede seizoenshelft: Ferrari.
5. Rookie of the year ? (Rosberg, Speed, Ide, Yamamoto, Kubica, Montagny)
-Pff. Niet echt een uitschieter hier. Speed viel me op vanwege zijn naam. Nvdr : als je Massa vermenigvuldigt met Speed krijg je "impuls" (kg.m/s)
6. Slechtste herinnering ?
-Blow-up van Alonso's Renault-motor. In "normale" omstandigheden kon Schumacher nog zoveel winnen hij wou, zolang Alonso in de punten reed kon hij niet meer bedreigd worden. En dan ineens was de kloof weg. En dat met een motor die beroemd was vanwege zijn betrouwbaarheid...
7. Mooiste herinnering ?
-Ik kan me niet echt een topper herinneren die eruit schiet. Eigenlijk was de laatste GP misschien wel degene die me het meest zal bijblijven, en dan nog wel dank zij de prestatie van Schumacher! Dat kan tellen voor een niet-Schumacher supporter!
8. Meest onzichtbare coureur/team ?
- Er zijn er meer dan één die compleet onzichtbaar doorheen het seizoen gefietst zijn, maar het wegvallen van the good old Minardi heeft me het meest getroffen.
9. Wat vonden jullie van het nieuwe kwalificatiesysteem ?
- Valt mee te leven, alhoewel een echte kwalificatie toch nog iets anders is : dan gaat het er echt om wie het snelst een rondje kan afleggen met een minimum aan gewicht. Nu zit je nog steeds met die achterliggende gedachte van "hoeveel heeft hij getankt, is hij dus wel echt de snelste?" en dat trekt de verhoudingen altijd scheef.
10. Welke verwachting(en) werd(en) niet ingelost ?
- De bevestiging van McLaren aan de top, en vooral het debuut van echtscheidingspartners Williams en BMW.
11. Bridgestone of Michelin
- Beide evengoed, zij het onder verschillende omstandigheden. Maar geen van beide heeft dit seizoen echt een doorslaggevende rol gespeeld me dunkt. Dat is vroeger wel eens anders geweest.
|