Belcar Last Race: Report G&A Racing
Schitterende seizoensafsluiter voor G&A Racing
Tijdens de tweede helft van het seizoen waren Guino Kenis en Michaël De Keersmaecker niet meer weg te slaan uit de omgeving van het podium. Driemaal op rij stond het G&A-duo op het ereschavot van de Klasse 2 en éénmaal (Racing Festival Francorchamps) op het algemene podium naast de beide SRT-Corvettes. Guino Kenis maakte tussendoor ook nog met SRT een uitstap naar Le Mans en parkeerde ook daar de Corvette op het podium in het hoogstaand FFSA GT-kampioenschap.
Guino Kenis: “Reeds tijdens de eerste wedstrijd van de Mosler in de Mediagroep Van Dyck Belcar zaten we op kruissnelheid. We finishten toen niet omwille van een klapband, maar ook bij deze maidentrip trapten we mee voor het podium in Klasse 2. Indien we het seizoen konden aanvangen met de Mosler, waren we nu méér dan waarschijnlijk kampioen geworden. Vanaf donderdag waren we druk in de weer om te kunnen rijden met powershift. Geen makkelijke job die bovendien véél tijd in beslag neemt. Ik reed de eerste kwalificatie met powershift, maar het systeem stond nog niet volledig op punt waardoor ik anderhalve seconde liet liggen. Ik was van plan om de tweede trainingen af te werken zonder powershift, maar door de natte weersomstandigheden hebben we wijselijk geen risico’s genomen. We waren immers tevreden met de derde startrij. Ik kon aanpikken achter Koen Wauters en hebben samen een mooi duel uitgevochten. De Viper was sneller, maar ik kon het gat steeds terug dichtrijden tijdens het dubbelen van de tragere wagens. Tot Koen in de chicane een klein foutje maakte kon ik hem uitremmen in de Villeneuve. Maar lang kon ik deze positie niet vasthouden. Door een defecte schakelaar van het contact viel ik stil op het rechte stuk. Ik kon het euvel herstellen, maar was mijn vierde plaats terug kwijt”.
Na de pilotenwissel kreeg Michaël op zijn beurt problemen met de bewuste schakelaar en moest aan een slakkengang de pits opzoeken. De JDK-rijder kwam terug de piste op en was meteen op achtervolgen aangewezen. Maar De Keersmaecker kweet zich van een prima job. In de laatste 10 ronden moest de man uit Londerzeel flink uit zijn pijp komen. Voor hem waren Schreurs, Ceusters en Vollebergh aan het strijden voor de tweede plaats. En één voor één gingen ze voor de bijl. Op 6 minuten van het einde kon hij Schreurs voorbij, terwijl hij pas in de allerlaatste ronde ook Vollebergh te grazen nam.
“Michaël werkte een prima stint af”, gaat Kenis verder. “Hij slaagde erin om van de 12de plaats terug te vechten naar de 6de eindplaats en tweede in Klasse 2 achter de ongrijpbare Basseng. We verloren een dikke twee minuten door pech. Anders was Van Rossem met de Porsche van RS Racing waarschijnlijk ook nog achter onze Mosler geëindigd. Ik ben echt tevreden over het seizoen en zijn klaar voor 2007”.
|