View Single Post
Old 29-10-2006, 13:57
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Dat is dus de werkelijke reden waarom Ratel en zijn FIA GT circus terugkomen naar Zolder. De liefhebbers en fans uit de "euregio" die ondanks alles maar blijven komen naar de endurance-races op Circuit Zolder. Belabberde faciliteiten, onvriendelijk en onbeschoft personeel aan de poort...........de liefde voor de sport is bij deze groep liefhebbers groter dan de nadelen die ze ervaren. Wij mogen dus best trots zijn op onze eigen prestatie als bezoeker! Wij zijn bikkels ...

...Uiteraard spelen de senioren Kumpen en Hezemans ook nog een rol ...
Dat onbeschoft personeel in Zolder valt nog wel mee hoor. Ik heb het ook al meegemaakt dat ik door iemand met een 'Circuit Zolder'-logo op zijn jas brutaal werd afgeblaft, maar dat zijn toch de uitzonderingen hoor. Meestal gaat men in Zolder toch wel op een correcte en beleefde manier met zijn klanten om. Trouwens ook in Francorchamps en op het Duivelsbergcircuit in Opgrimbie heb ik al gezien dat vrijwilligers aan de poort hun boekje te buiten gaan en zich als volleerde Gestapo's gedragen. Dat is het typische verschijnsel dat als je sommige mensen een klein beetje macht in hun handen geeft, ze daar niet op een volwassen manier kunnen mee omgaan. En dat soort kinkels vind je overal. Zolder is op het gebied van klant(on)vriendelijkheid geen uitschieter, noch in positieve noch in negatieve zin.
Wat mij wel meer ergert in Zolder zijn inderdaad de belabberde faciliteiten voor de toeschouwers. Op dat gebied blijft het in Zolder huilen met de pet op. We hebben het daarover in andere threads al gehad. Dit jaar is er wel een tribune bijgekomen aan de Jacky Ickxbocht en de struiken in het bosgedeelte zijn eindelijk gerooid zodat je daar opnieuw het circuit kan zien. Maar tijdens de Belcar Master heb ik kunnen vaststellen dat de geluidsinstallatie langs grote delen van het circuit weer al eens defect is, zodat je als toeschouwer geen enkele informatie krijgt. Een fatsoenlijk programmaboekje in handen krijgen is ook bij elke race een haast onmogelijke opdracht. Het allerergste is het gebrek aan een fatsoenlijk aanbod voor een snelle hap of een drankje. Als je dat vergelijkt met andere circuits, zoals Francorchamps, dan loopt Zolder met zijn ouderwetse hamburger- en wafelbarakjes 50 jaren achterop. Gelukkig is er de Wheels nog.

En nu terug 'on topic'. Het is al een tijdje duidelijk dat er sterke link is tussen Ratel, Hezemans en Kumpen; en dat deze drie-eenheid een rol speelt in bepaalde beslissingen die de laatste tijd in Zolder zijn genomen. De hele Belcar GT 3-vaudeville en het onnodige en onlogische afslachten van de GT 1 kun je zo langzaamaan in de juiste context plaatsen. De puzzel past in elkaar. Offert men in Zolder een stukje van de Belcar op om de FIA-GT opnieuw in huis te kunnen halen?
Reply With Quote