Ik ben zelf nog marshall geweest voor ik de kans kreeg om piloot te worden. Ik weet dus dat je een echte passie moet hebben om dit vol te houden, want soms was het echt niet te doen. Maar het is ook een kans om de autosport van heel dichtbij en actief mee te maken, zijnde het niet als piloot. Reeds vier jaar zit ik nu in de auto (3 jaar MINI Challenge en 1 jaar BTCS T3 met de MINI) en telkens ben ik heel blij met het enthousiasme en de bereidwilligheid van de mensen langs de piste. Ergens ben ik fier dat ik ook hen kan laten genieten van hun passie.
Tijdens de eerste manche van de laatste race BTCS, moesten we 2 keer op de rem voor de safety car, auto's langs alle kanten in grindbakken en midden op de piste (Sterckx ging een paar auto's voor mij een zestal keer over kop met zijn Clio, binnenkort te zien op mijn website met onboardcamera). De tweede maal waren alle deelnemers aan het vertragen na les Combes, tot bijna stilstand. Safety Car borden en gele vlaggen waren overduidelijk te zien, en toch knallen er nog enkele deelnemers "verrast" op elkaar in de rij wachtenden... Ongelooflijk en vooral onverantwoord. Tijdens de race heb ik, na een vijftal auto's die mij onder geel voorbij gestoken hebben, het tellen opgegeven.
Dus als piloten nu al niet geoeg zien met marshalls die vlaggen zwaaien en overduidelijk zijn, dan zie ik niet in hoe enkele lampjes alles gaan in orde brengen. Het kan enkel een interessant hulpmiddel zijn voor de piloten.
PS Hoe zit het nu eigelijk met de Wintercup? Gaat die nu éénmaal door op 26/11? Ik zou eens voor de fun met de MINI proberen deel te nemen.
Voor geïnteresseerden, mijn website is online:
www.philippebonneel.com
groetjes en vooral dank aan de Marshalls (met een grote "M"), die het voor ons ook mogelijk maken onze passie te beleven.