View Single Post
Old 04-11-2006, 23:01
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie

Ik heb 15 jaar professioneel gewerkt met Nikon materiaal, en ben nu net overgestapt naar Canon: Wat is het verschil...
Vergelijking Nikon D2H en Canon 1DMKIIn:
Nikon materiaal slijt te snel (sluiter , bajonet...) en vertoont veel te veel ruis bij hogere asa waarden. De saturatie van de beelden is iets lichter, maar ik vind dat positief omdat je ze dan zelf beter kan bijregelen. De bediening van een Nikon is mijns inziens logischer, en makkelijker. Tevens is de Nikon lichter. De canon heeft wel een tele met image stabilizer (werkt echt wel goed) maar ik vind de autofocus van een Nikon toch sneller werken (ofwel ben ik mijn Canon nog niet gewoon, heb nog maar 4000 beeldjes gemaakt) Ideaal zou zijn: een toestel met de bediening van een Nikon, en de software en bouwkwaliteit van een Canon. Softwarematig ligt Canon altijd een beetje voorop. Heb de laatste tijd nogal wat gewerkt met mijn vervangertje, een Nikon D70S, en ik kan het enkel aanraden voor elke amateurfotograaf: verbijsterend wat je al kan doen met dat simpel toestelletje.
Reply With Quote