Ik heb het boek gekocht tijdens de Belcar Last Race.
Het is heel anders opgevat dan '30 Jaar Zolder'. Er is meer aandacht voor de mensen achter het circuit met achtergrondverhalen en anekdotes. Naast de autosport komen ook het wielrennen en de motorraces ruim aan bod.
Maar toch blijf ik op mijn honger zitten. De foto's zijn inderdaad van een erbarmelijk slechte kwaliteit. Wat me echter het meest stoort is de oubollige stijl. Dit boek is geschreven door een groepje historici, met een duidelijk gebrek aan liefde voor de sport. Het gevolg is een saai en muf boek. Ander onprettig gevolg als je iets door historici laat schrijven en het niet door kenners laat nalezen is dat er nogal wat fouten in de namen van piloten binnensluipen. Zo passeren onder andere Dave Warwick (Derek), Allart Kalff (Allard), Michael Bielke (Beilke), Kurt Dugardyn (Dujardyn), Stephane De Goodt (De Groodt), Rubens Barricello (Barrichello), Robert Morero (Roberto Moreno), Mario Borremans (Bormans), Eddy Joossen (Joosen) en Lons de Sordi (Loris) de revue. Het is slechts een bloemlezing, maar het boek staat bol van dit soort kleine maar ergerlijke fouten.
Conclusie : een hebbeding voor de liefhebbers, maar inderdaad een enorme gemiste kans. Hopelijk komen ze bij '50 Jaar Zolder' met iets frissers voor de dag.
Last edited by Baron; 05-11-2006 at 12:03.
|