Je mag nog zo rallyminded zijn als je wil. Kinderen neem je NIET mee naar een rally. Zeker niet op het parkoers of je moet er meters vanaf staan en dan nog. Kinderen zijn te vergelijken met honden, ze zijn onvoorspelbaar en reageren altijd anders dan je kan verwachten.
Mijn zoontje van bijna drie is gek op auto's en rallywagens (oa mijn modelbouw) maar hij mag niet mee naar de rally. Er waren wel enkele uitzonderingen: toen we in Poperinge op de regroup gingen kijken, mocht hij achter de nadar tussen mij en opa staan. En toen overgrootvader Georges nog leefde, stond hij op het balkonnetje (huis op de vidaigneberg, bij "de pompe")
Toch blijf ik erbij dat je jonge kids beter thuislaat. Ze hebben er weinig of niks aan als zo'n wagen voorbijscheurt. En dit is niet omdat ik één of andere bangerik ben. Ik volg al jaren verschillende rally's en heb al enkele malen mogen lopen. We stonden telkens in een veilige zone (waar het dus toegelaten is) maar dat wil niet zeggen dat daar niks kan gebeuren. Tweemaal was het een wiel dat op een recht stuk spontaan afbrak waardoor de wagen de gracht in ging en over kop vloog... Je hoeft dus geen fouten te maken om een crash te veroorzaken...
Last edited by Loeten; 07-11-2006 at 23:22.
|