Quote:
Originally Posted by Loeten
Trouwens, ik ga niet akkoord met je opmerking dat een wagen handelbaarder is na het plaatsen van decals. Integendeel, je zou te pas en te onpas decals afbreken... Handelbaar is ie pas na het zetten van vernis en voldoende wachttijd. Maar dat bedoelde je vast en zeker wel he ;-)
|
Wat Tom bedoelt (denk ik) is dat je gemakkelijker decals kan aanbrengen als alle accessoires zoals spiegels, spoilers, antennes en weet ik wat nog meer, nog niet aangebracht zijn. Het is duidelijk dat je daarna eerst vernis aanbrengt om de decals te sealen, waarna het model idd beter "vastneembaar" wordt dan vóór het vernissen.
Trouwens, wat die volgorde van werken betreft, ook ik maakte enkele jaren geleden nog dezelfde fout. Dat had ook te maken met het feit dat ik toen geen enkele vernis vertrouwde om over de decals heen te spuiten. Dus werkte ik het model eerst helemaal af en daarna plaatste ik de decals, zonder vernislaag erover heen. Daar is sinds het bestaan van Gunze Sangyo vernis serieus verandering in gekomen, en nu werk ik ook in de juiste volgorde : body spuiten - body decalleren - body vernissen - afwerken.