View Single Post
  #28  
Old 25-12-2006, 21:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Nu alle goudkleurige spuitwerk achter de rug is, ben ik begonnen aan het monteren van de voorvork. Eerst worden de afdichtingsringen boven de rubberen moffen bekleed met bare metal folie. Daarna worden ook de moffen zelf aangebracht aan beide armen van de vork, omdat ze achteraf niet meer gemonteerd kunnen worden. Ik rol ze wat omhoog en kleef ze vast met wat masking tape, om de onderste armen later te kunnen spuiten. Die moeten namelijk in 2 helften tegen de onderzijde van de voorvork gekleefd worden, en het is gewoonweg onmogelijk om de voorgespoten delen zonder zichtbare naad aaneen te kleven. Ik verkies dus om ze te monteren, daarna de naden weg te schuren, om ze tenslotte ter plaatse te spuiten.

Op de eerste foto zie je hoe ik de rubberen moffen "opgestroopt" heb en ze in die positie vastgeplakt heb. Je ziet ook hoe ik de zilververf van de voorgespoten onderdelen weggeschuurd heb om de naden glad te schuren.

Op de tweede foto zie je hoe ik de reeds afgewerkte onderdelen afgedekt heb met een plastic zakje, zodat alleen de te spuiten onderdelen nog naar buiten steken.

Hierna werden de onderste vorkbenen gespoten met Tamiya TS-30, waarna ik alle afplakwerk verwijderd heb en de koplamp gedryfit heb. Dat kan je zien op foto's 3 en 4.

Wordt vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_18.jpg
Views:	205
Size:	627.6 KB
ID:	24906   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_19.jpg
Views:	192
Size:	616.9 KB
ID:	24907   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_20.jpg
Views:	190
Size:	315.0 KB
ID:	24908   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_21.jpg
Views:	197
Size:	447.0 KB
ID:	24909  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 21:57.
Reply With Quote