Eindelijk hebben we de tijd gevonden om wat verder te werken aan deze kit. Een paar weken geleden heb ik jullie meegedeeld dat er een koplampdecal was gesneuveld en dat ik iemand (Flame) had aangesproken om mij een strookje grijze decal te printen. Ondertussen had ik dat decal-strookje in mijn bezit en zelfs in 2 kleuren, licht-grijs en een iets donkerder grijs. Bij deze een woordje dank voor de decals.
Vandaag dan maar begonnen met het uitsnijden van deze decal. Allereerst moest er een witte decal als ondergrond worden geplaatst waarna de donker-grijze decal erover moest komen. Nadat deze 2 decals op zijn plaats zaten bleek toch dat er nog een te groot kleurverschil was tussen links en rechts. Ofwel ging ik aan de andere kant op dezelfde manier te werk en plakte ik ook 2 decals over elkaar ofwel maakte ik deze 2 decals uit carbon. Na lang twijfelen heb ik dan maar besloten om de 2 koplampdecals te maken van carbon. De gaatjes waarin de verlichting moet komen wordt nog verder afgewerkt met wat zwarte verf. (foto 1)
Nadat de carbon-decals aan het drogen waren, heb ik het race-stoeltje voorzien van de gordel-decals. Deze is nu klaar. (foto 2)
Daarna ben ik begonnen met het decalleren van de motorkap. Omdat het aanbrengen van decals me bij deze kit niet echt goed afgaat, was ik toch wel wat bang om die calsonic-decal aan te brengen in 5 delen (1 links,3 in het midden en 1 rechts). Deze liet zich vlot plaatsen. De nr 12 is nog aan het bekomen van zijn sol-behandeling, hij is nog wat verfrommeld. (foto 3)
Ondertussen had ik de decal ook al geplaatst op de achterspoiler. (foto 4)
Dan de decals op het dak dan ook maar aangebracht. Maar dan gebeurde het: de gemakkelijkste decal (calsonic) sneuvelde

. Na wat gevloek en getier heb ik een zoektocht gehouden in mijne decal-stock. En na niet te lang zoeken vond ik nog een calsonic-decal die welliswaar een paar mm langer was, maar dezelfde hoogte had.

(foto 5)
Tot zover deze update