View Single Post
  #1  
Old 29-12-2006, 20:15
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Lancia Delta 16v - WK 1989 - M.Biasion - Hasegawa - 1/24

Kerstvakantie, dus tijd om meerdere nieuwe projecten op te starten. Omdat mijn collectie WK-winners moet aangroeien, koos ik voor deze klepper. Het betreft de rode Delta van Biasion tijdens de Ranremo rally in 1989.

Voorlopig kan ik nog geen foto's posten. Het vervangtoestel is weer bij zijn eigenares en mijn toestel is nog in herstel.

Nog voor ik begin, zit ik al met een klein dilemma. Ik heb deze wagen namelijk driemaal staan van telkens andere modelbouwontwerpers:

- Hasegawa
- Protar
- Italeri





Natuurlijk heb ik al een klein vermoeden dat de Hasegawadoos superieur zal zijn boven de andere twee. Dus het lijkt me normaal dat ik voor die doos kies. Langs de andere kant hebben de Protar en Italeri elk een open motorkap en open deur. De Italeri is trouwens de heruitgave van de Protar. Beide modellen zijn zonder motor. Snap dus niet waarom die bij Protar en Italeri open kan...

Ik maak eens een vergelijking: (rood is negatief, groen is positief)

HASEGAWA
- Body lijkt gedetailleerder en is zeker steviger en is fijner afgewerkt (lees: minder schuurwerk)
- Bijna alle onderdelen op de body zijn meegegoten (deurklinken, bumpers)
- Luchtgaten op motorkap zijn open
- Betere details interieur
- Decals zijn verkleurd, maar "Martini"-logo is wel zichtbaar
- Foto-ets delen voor gordels en andere onderdelen

PROTAR - ITALERI
- Brutere afwerking van de body, iets minder details
- Veel extra delen om aan de body vast te maken zoals bumpers, motorkap, deurklinken, ...
- Pasvorm ???
- Luchtgaten op motorkap zijn dicht
- Eenvoudige details interieur
- Decals zijn in prima staat. Bij Italeri is "Martini" afgedekt met een zwarte band... bij protar niet en dus bruikbaar.
- Open deur

Misschien gebruik ik gewoon twee kits om één goeie te maken. Dus alle positieve zaken gebruiken... Ik ga er waarschijnlijk nog een paar nodig hebben voor de Delta's van '87 en '88 te maken. Dit waren toen ook nog de dunnere versies terwijl vanaf '92 (denk ik) de vette HF Integrale kwam rondscheuren... En deze '89 versie kan ik dus daarvoor gebruiken met eigen, aangepaste decals.

Alle commentaar, hulp, tips en andere zaken welkom. Ik begin waarschijnlijk morgennamiddag aan het schuurwerk om dan zondag, samen met de Mégane aan het primerwerk te beginnen. Allez, das de theorie...

Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote