View Single Post
Old 30-12-2006, 03:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post

In ieder geval bedankt voor jullie commentaar en ik zal nog wel ooit eens een nieuwe poging ondernemen.

Zeg Huudo, die andere opties mag je me nu wel vertellen.
deuuut, verkeerd antwoord.
Vervang die ooit dan al maar onmiddellijk door volgende week. Ik zal u bij de eindbeoordeling buizen als je de gordels laat zoals ze nu zijn. Iemand van jou niveau - refererend naar je laatste grijze Nismo model - mag met dat soort fratsen niet meer afkomen. Of het nu met PE is of niet, verzin maar wat.

Wat ik al gezien heb, gelezen heb enz. maar zelf nog nooit geprobeerd - vermits met PE gewerkt of enkel met decals heel vroeger:
- decals niet afweken, maar haarscherp uitsnijden en zo lijmen. De randen wat bijverven zodanig dat ze wat dikker liggen.
- zelfde verhaal, maar dan met lood of ander plooibaar materiaal (alu afsluitingen van wijnflessen) waar je dan daarna de decal overplaatst.
- zelfde verhaal, maar dan met tape onder de decal, opnieuw om wat extra diepte te geven. Ter hoogte van de gespen kan je dan iets dikker leggen, opdat die dan ietske hoger komen. achter de zetel laat je het materiaal gewoon verder lopen tot aan de rolkooi (wat gebruikelijk is).
Enfin, uw verbeelding is hier de limiterende factor, maar ook zonder PE kom je al een eindje op weg. Kwestie is dat de gordels dikker moeten dan een flinterdunne decal.

Aan u de keuze waar ge het beste resultaat mee kunt halen. Ik zit u te poken, enkel om wat creatieve vindingrijkheid los te weken.

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Nog een vraagje; gulfclk stelt me voor om de zetel te overspuiten met matte vernis om de randjes van de decals weg te werken. De achterkant van die kuipzetel is bekleed met kevlar-decal en er zit geen vernis over.
Welk effect heeft de achterzijde van zo'n stoel eigenlijk ? Is dat een mat effect of is dat zijdeglans ??
Over de zetels nog even het volgende. Die spuit ik altijd mat. De achterkant is of zijdenglans of blinkend. Beide kunnen, je eigen voorkeur primeert (zou'k zeggen). Eens de stoel gespoten, de Carbon/Kevlar decals achteraan geplaatst en al dan niet vernist, drybrush ik de matte zijden van de stoelen. Hierdoor krijg je een effect dat niet alleen leuk is, maar ook realistisch is. Bestudeer eens wat foto's van racestoelen en kijk daarbij vooral naar de kleurschakeringen die je overal ziet.

Good luck!

Last edited by Guido; 30-12-2006 at 03:08.
Reply With Quote