View Single Post
Old 03-01-2007, 02:42
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Mmm. Dit wordt een moeilijke. Als ze echt niet meer loskomen is er maar 1 manier volgens mij.
Wat ik zou proberen is langs achteren die lampspiegels uit te frezen. Zorg dat je de lenzen niet raakt! Dan moet je de contouren van de spiegels (waarop je waarschijnlijk de lijm hebt op aangebracht) voorzichtig proberen weg te snijden met een exacto. Op een bepaald moment zullen de lenzen wel loskomen.
Daarna de binnenkant van de lenzen proper krijgen. Ik herinner mij dat Nismo ergens een tip heeft gepost om lijmresten van clearparts te verwijderen. Als ik het goed voorheb was dat met airbrush cleaner van Revell? best eerst even checken voor je dat doet.
Indien dat niet werkt: glad schuren langs binnen en met een exacto opnieuw lichtbreekstreepjes trekken met een exacto. Dat wordt echt priegelwerk!
Last but not least: nieuwe spiegels maken (scratchbuilden), in zilver (beter is chroom) spuiten en alles terug monteren.

Op een week of 2 gefikst
Je kan clearparts perfect proper krijgen met airbrush-cleaner van Revell,zonder dat het mat/dof wordt.Niet laten weken maar met een vod gedrenkt in cleaner de clearparts afvegen. Ook sommige lijmen zijn ermee te verwijderen. Het hangt allemaal af welke lijm je gebruikt hebt.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote