View Single Post
  #48  
Old 04-01-2007, 23:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Eens de carburatoren klaar zijn, is het tijd om het motorblok te beginnen bouwen. De grootte van de motor op 1:6 is nogal ongewoon, en hij wordt dan ook samengesteld uit meerdere dozijnen onderdelen. Dat betekent jammer genoeg weeral evenveel onderdelen ontdoen van bramen en gietnaden, sinkmarks en weet ik wat nog meer. Om er moedeloos van te worden. Maar goed, na weer een ganse dag werken heb ik toch iets wat op een motorblok gelijkt bijeen geplakt gekregen. Ter controle werd het carburator-deel eens gepast en dat ging vlekkeloos.

Het motorblok werd gespoten en terzijde gelegd om te drogen. Daarna neem ik het achterste spatbord ter hand en worden eerst de stukjes die afgeknipt werden gecamoufleerd met BMF. Daarna werd de steun voor de nummerplaat en het achterlicht vastgekleefd met epoxy 2-componentenlijm. De nummerplaat werd ook al gespoten en ligt te drogen (het wordt een Californische nummerplaat). Ook de grote motorsteun werd compleet gemonteerd en in blinkend zwart gespoten. Die ligt nu ook te drogen, reden waarom ik er geen foto van heb. Maar die volgt nog, beloofd.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_34.jpg
Views:	228
Size:	330.2 KB
ID:	24922   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_35.jpg
Views:	242
Size:	376.7 KB
ID:	24923   Click image for larger version

Name:	1969_honda_cb750four_36.jpg
Views:	233
Size:	261.2 KB
ID:	24924  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 22:03.
Reply With Quote