View Single Post
Old 05-01-2007, 23:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Net zoals Loeten ook even mijn feedback meegeven.

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke View Post
Die smoke X19 is dat dan ook zo'n klein potje of een spuitbusje? Al m'n kleine potjes zijn acryl.
Ik heb even de afbeeldingen van de pottekes erbij gezet.
1 = acryl
2 = enamel

Overigens zijn dit de vormen bij Tamiya qua enamel en acryl verfjes in potjes.

Quote:
Graag had ik nog geweten welke vernis ik nu best koop van deze drie?
-B-501 Topcoat (MrHobby) gloss = glanzend
-B-502 Topcoat (MrHobby) semi-gloss = zijdeglans
-B-503 Topcoat (MrHobby) flat = mat
B-501, maar het zou kunnen dat je die niet onmiddellijk gaat vinden, aangezien er wat leverproblemen zijn (geweest). Ik zeg wel, zou kunnen. Misschien dat het ondertussen opgelost is.

Quote:
En betreft de achterlichten dan. Mag ik die ondergrond al grijs schilderen voor ik vernis of pas erna? Die zwarte onderlat aan de bumper ook pas na vernissen er hangen zeker?
Het grijs voor de achterlichten breng ik altijd pas aan nà dat ik vernist heb. Immers, als er iets misgaat met het grijs tijdens het vernissen, kan je niet meer terug. Niet dat ik het al voor gehad heb, maar ik speel liever zeker. Als je zilver verft na de vernis, kan je altijd nog alle kanten uit.

Zwarte onderlat idd ook na het vernissen hangen.

In principe zou je alleen nog maar de decals mogen gehangen hebben op het moment dat je gaat vernissen. Hoe er rekening mee dat je alle set en sol sporen goed verwijderd op de decals vooraf en dat je decals quasi perfect aangebracht moeten zijn (nergens mag er een mogelijkheid bestaan dat de vernis onder de decal inkan) en dat je eerst enkele nevel lagen aanbrengt.

Oefening baart kunst!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	x19a.jpg
Views:	6
Size:	12.4 KB
ID:	4504   Click image for larger version

Name:	x19.jpg
Views:	8
Size:	9.5 KB
ID:	4505  

Last edited by Guido; 05-01-2007 at 23:37.
Reply With Quote