View Single Post
Old 06-01-2007, 01:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Uitlaat:
De uitlaat die erbij zit is zelfs die naam niet waardig. Opnieuw door de vereenvoudiging wordt dit reduceert tot een klein stompje. Ach ja, je ziet er niks meer van eens gemonteerd... dat klopt, maar het is zo kort dat het zelfs niet fatsoenlijk zal kunnen uitgeboord worden zonder extra ingreep. Om eens mens bezig te houden waarschijnlijk...

Zetels, dashboard, interieur
Al deze onderdelen bevinden zich op de zwarte sprue. Vermeldenswaardig is het feit dat Tamiya 3 stoelen meeleverd, zodanig dat je steeds de juiste hebt, ongeacht de versie die je wil bouwen. Het dashboard op zich lijkt ok, alhoewel het wat fijnheid en detail lijkt te missen. De vereenvoudiging van het chassis lijkt ook in het interieur geslopen.

Chassis
Ook nog even een foto van het chassis erbij gedaan. De hoofdonderdelen, interieur, ophanging en kas worden hierop geschroefd. Buiten het feit dat het nu wel erg moeilijk wordt om een auto scheef op zijn poten te bouwen, biedt dit systeem nog het bijkomend voordeel dat 1 of 2 van de bevestigingspunten kunnen gebruikt worden om het model op een sokkel te schroeven, mits het gebruiken van een iets langere schroef. Bovendien moet dit systeem de startende modelbouwer, het leven toch wat makkelijker maken. Voor de doorwinterde modelbouwer is het een ontgoocheling, wat me doet besluiten dat Tamiya hiermee nieuwe zieltjes vanachter de PSP's, Wii's en andere consoles wil wegkrijgen om ze voor de modelbouw te winnen. Als dat de reden is, kan ik er wel mee leven.

Als laatste nog meegeven dat de kas redelijk tot goed verzorgd is. Het enige wat me de wenkbrauwen deed fronsen was de aanwezigheid gietnaden die op op sommige plaatsen wel erg prominent zijn.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_06.jpg
Views:	37
Size:	157.9 KB
ID:	4512   Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_07.jpg
Views:	35
Size:	254.2 KB
ID:	4513   Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_08.jpg
Views:	24