View Single Post
  #63  
Old 07-01-2007, 16:35
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Quote:
Maar daar liep het mis : ik gebruikte voor het eerst een nieuwe vernis van Gunze Sangyo, die naast de vertrouwde B-501 nu ook een grotere spuitbus uitgebracht heeft met nr B-513. Ik hoopte dat de samenstelling dezelfde was, en spoot in alle vertrouwen de vernis op de nummerplaat; eerst een mistlaag, daarna een wet coat. De mistlaag was geen probleem, maar de tweede laag was er duidelijk teveel aan: de gele verf begon helemaal bijeen te krimpen en zag er niet meer uit. Dit was het moment om er vooral niet aan te komen en rustig af te wachten. Na een dag drogen heb ik dan de verrimpelde letters gladgeschuurd en er terug een nieuwe gele laag over gezet. Maar omdat ik het niet meer 100% vertrouw heb ik voor alle zekerheid ook de Japanse nummerplaat klaargemaakt voor de definitieve vernislaag. Ik zal ze allebei met B-501 spuiten, en de plaat die het er beste uitziet zal mijn voorkeur wegdragen. Wat denken jullie? Welke ziet er het leukste uit?
oei, oei, laat ons hopen dat de samenstelling van de nieuwe busjes B-501 dan ook niet veranderd is....

voor de nummerplaat zou ik de Japanse nemen, ze ziet er iets strakker uit en de "750" is wel leuk, net zoals de 750 op de kilometerteller
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote