Dank je Huudo, zat eventjes teleurgesteld voor mijn modelletje. Dus gewoon opschuren weer. Dacht dat er meer aan de hand was.
Quote:
Ivm de ophanging. Heb je al nagedacht over welke velgen je gaat gebruiken? die uit de kit (welke in principe fout zijn) of die van de 206WRC? Indien je die van de 206WRC wilt gebruiken (welke correct zijn) zal je aanpassingen moeten doen. Op het decalblad staat er onderaan een url. Als je daar een kijkje gaat nemen, kan je oa zien hoe ze het daar aangepakt hebben
|
Wel naar die link ben ik nog niet gaan kijken. Wist het trouwens niet, ga er straks eens naartoe surfen. Met de beach boys in de koptelefoon moet dit lukken.
Ivm met die velgen,kort verhaaltje.
Zaterdagavond speciaal vroeger begonnen met werken om zondagmorgen tijdig klaar te zijn om naar Domino te kunnen rijden (lees 120 km vanuit Geraardsbergen). Had namelijk die tip gelezen in 206 WRCke zijn thread dat de velgjes van de 206 de juiste waren.
Tussendoor op mijn werk naar de site van Domino gesurft om om netjes te noteren wat ik allemaal nodig had. Zag daar ook de velgjes van Renaissance liggen voor 12 euro. De doos van de 206 kost 29 euro. Aangezien dit model in zijn totalliteit al duur genoeg is, toch geopteerd voor de Renaissance velgen.
Bon waarom speciaal naar ginds rijden, wel de maandag en dinsdag moest ik niet werken, dus als ik snel handelde kon ik twee dagen fijn verder werken aan mijn model.
Zogezegd zo gedaan. Speciaal voor de gelegenheid mijn M3 E30 van stal gehaald, want dit beestje voelt zich lekker in het Heuveland. De chauffeur kijkt er natuurlijk ook naar uit, want als bakker deed het deugd om na die zware dagen nog eens op stap te gaan met mijn droombakje.
Tuut en wijlen weg, eens daar aangekomen, direkt op zoek naar de benodigdheden want zoveel tijd had ik ook niet over, kreeg nog bezoek in de namiddag. Zie ik daar de velgjes van Renaissance liggen

, dit klopte ook niet,teveel aanpaswerk voor een beginner, dus beslis ik dat ik toch maar die doos van de 206 ga nemen, mezelf sussende met de meerprijs dat ik toch voor 12 euro extra een model bij heb om in elkaar te steken.
Na de rest van de benodigdheden en de vriendelijke assitentie van de jonge dame snel de bankkaart de gleuf ingestoken en betaalt.
Tuut en wijlen weer weg om onze rit huiswaarts in te zetten. Het bochtenwerk ging al minder vlot want de weerstoestanden lieten dit niet meer ze fel toe.
Eens thuis gearriveerd bekijk ik mijn prullen die ik aangeschaft had en zie ik tot mijn verbazing bij het openen van de 206 dat verdomme de velgen niet kloppen. Het hart al de binnnekant is met een pinnenke in plaats van één rond gat
Ging het bijtijds posten mijn probleem, maar nu je er zelf over begon.
Dus ga ik straks eens piepen naar die site en anders zal ik hier serieus gegidst moeten worden om dit probleem op te lossen, want zeg nu zelf, die originele velgen mogen er niet op komen he.
Voila 240 km voor de verkeerde velgen te gaan halen en een vuile wagen aan overgehouden
Maar heb wel fijn kunnen verder werken hoor de twee daarop volgende dagen. Was niet helemaal mislukt, die trip.