View Single Post
Old 19-01-2007, 22:36
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
Dat ziet er toch al zeer goed uit. Van welk merk zijn de carbon decals? Ik vind het patroon toch wel realistisch.
Bedankt Huudo! De carbon decals zijn van Studio27 (1/12) Ik heb hier ook die van scale motorsport, dit patroon vind ik ook mooi maar deze decals zijn (vind ik dan) niet veel waard. Als je er sol over smeert scheuren ze. Ze scheuren bijna als je er naar kijkt (bij wijze van spreken) Deze van studio27 laten zich vele malen beter bewerken. Just my 2 cents...

Nu ik toch aan het typen ben maar gelijk weer een updateje. weer even een updateje. Het is niet de grootste update, maar al deze kleine, losse updates komen een van de dagen samen en dan zal het wel een grote update zijn.
Ik heb dus zonet mijn airbrush even ter hand genomen. Normaal ging ik het zelfgedraaide expantievat niet spuiten, maar omdat er een PE onderdeeltje opkwam, moest ik wel. Dit PE stukje had nl niet dezelfde kleur als het brons waaruit het vat gedraaid was. Dit heb ik dan maar een laagje of 4 X-12 gegeven.
De achtervering is zo goed als klaar. Enkel de Öhlins decals en nog wat bijstippen (schroefjes e.d.) moeten nog gedaan worden.

Op deze foto is het PE deel niet waar te nemen. Maar als ik hem gemonteerd heb, zal ik proberen er een foto van te nemen.

Verder heb ik de onderste delen van de Front Fork set gespoten in X-34. Ook dit is goed gelukt en zo is mijn voorvork (ook op enkele schroefjes bijstippen na) klaar. Dit ziet er dan zo uit:

Natuurlijk moeten ook hier de remklauwen nog op gemonteerd worden, anders kan het rossi wel eens lastig worden in de bochten.

Ook kan rossi nu plaatsnemen op zijn zadeltje. Dit heb ik ook gespoten in XF-1

Niet een zo spannend onderdeel van de motor maar je hebt het toch wel nodig voor het comfort

Als laatste heb ik ook nog een leiding van de radiator half afgewerkt. Ik heb het deel dat XF-1 moest ook in die kleur gespoten.

Zo dit was het weer. Morgen of zondag ga ik alle carbon -en kuipdelen een laagje of 2-3 vernis geven. Dan kunnen deze lekker uitharden om gepolijst te worden.

Reacties en comments zijn wederom welkom!
Tot de volgende update!

Tom
Reply With Quote