Hallo iedereen,
na enkele jaren stil gelegen te hebben ben ik nu een goeie maand of 4 terug de draad aan het oppikken maar toen ik voor m'n rustperiode nog dacht dat ik het niet al te slecht deed, heeft het aanschaffen van internet me wel op totaal andere gedachten gebracht.
Zo kende ik niet eens dingen zoals sol, P/E sets, Alclad2, online winkels enz..
en dus de laatste maanden zijn vooral experimenten geweest van deze producten en véél gluren en lezen/leren op forums maar ik hou er toch nog enkele vraagjes op na.
1; ik las dat er toch ook vele zijn die hun decals mee vernissen, en dat die hun sol resten verwijderen met polierpasta of zelfs met wax, maar terugdenkend aan m'n opleiding carrosserieherstelling meen ik te herrineren dat verf (dus ook vernis) beter hecht op iets ruwere ondergrond en silicone en waxresten zeker af te raden zijn; dus m'n vraag is of dit geen problemen geeft op één of andere manier??
2; als je 'white metal parts' wil bekleden met laagje carbon fibre, moet deze dan ook best eerst een laag primer gekregen hebben?? en geld hetzelfde antwoord voor resin parts te bekleden ook??
3; en na veel zoeken vind ik maar weinig of geen informatie rond de termen "wash" , "wheatering" en "dry brush" ; kan iemand me hier wat meer over vertellen wat en hoe ??
M.v.g. Diccy
|