View Single Post
  #2  
Old 06-02-2007, 10:00
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
In de eerste manche van het tweede deel van de wedstrijd reden beide Fords evenveel ronden, maar de Sierra reed weer aan kop van de wedstrijd. Jo liet de koplopers rijden en ging volledig in duel met de Skyline van Bram en de Civic van Ben, een gevecht waarbij Ben trouwens een ronde terug pakte op de Zexel Skyline. Verder gebeurde er weinig noemenswaardig.

In de volgende manche pakte de Escort terug de leiding over van z’n “grote broer” en reed zelfs een voorsprong van 2 ronden bij elkaar! Verder werd alweer een ferm duel gereden tussen Bram, Jo en Ben! De twee divisie 1 wagens hadden het duidelijk moeilijk om de Civic uit divisie 2 achter zich te houden! In de achterste gelederen begon Kristof aan z’n inhaalrace! Z’n AXIA Skyline reed opeens 10 ronden per manche meer dan ervoor.

In manche 3 haalde de Sierra terug twee ronden terug op de kleine Escort! De kleinste Ford kon aan de leiding blijven, maar had slechts 3 meter voorsprong op de Sierra om de nacht in te duiken! Het verschil ging in het donker gemaakt moeten worden! De Escort had wel het voordeel dat de Sierra het met voorlichten op halve kracht moest stellen! Bram haalde een ronde terug in op de Galant van Jo, maar kwam nog niet gevaarlijk dichtbij. Kenzi bleef rustig z’n wedstrijd rijden en bleef mooi voor Kristof, die op zijn beurt z’n achterstand op Walter wist te reduceren tot 5 ronden.

Posities na 2/3 wedstrijd:

Pos / Laps / Driver / Pts

1 / 488 / Gunther (Divisie 2) / 5
2 / 488 / Johan (Divisie 1) / 5
3 / 477 / Jo (Divisie 1) / 4
4 / 468 / Bram (Divisie 1) / 3
5 / 440 Ben (Divisie 2) / 4
6 / 416 / Kenzi (Divisie 1) / 2
7 / 330 / Walter (Divisie 1) / 1
8 / 325 / Kristof (Divisie 1) / 0.5
9 / 127 / Slim (Divisie 2) / OPGAVE

Kenzi voluit op de rechte eind:


Bram en Jo door de chicane:


Kristof na de chicane:



In het donker en door de korte banden-pitstop van de Sierra kon de Escort z’n voorsprong terug uitbreiden tot 2 ronden. Jo, die zich “nachtblind” laat noemen, trok zich niets van het donker aan en pakte vier ronden terug op de Sierra! Was dit het begin van z’n eindoffensief? Er waren slecht 7 ronden te overbruggen! Als de Galant nog twee maal deze stunt aankon, ging hij voor de winst in divisie 1 en misschien wel voor de algemene overwinning! Kristof reed in het donker zo naar Walter toe en pakte meteen ook 4 ronden voorsprong! Voor de overige deelnemers viel de wedstrijd wat in z’n plooi.

Van het eindoffensief van de Galant was er jammer genoeg weinig meer te merken in de voorlaatste manche. Aan de cijfers te zien liet Jo alle hoop op een divisieoverwinning en de algemene overwinning varen. Terwijl Jo het tempo opmerkelijk liet zakken, schroefden Johan en Bram het tempo net op! De Sierra reed een pak sneller rond dan de Escort, maar ging ook net iets meer in de fout waardoor de Escort z’n twee ronden voorsprong kon behouden. Bram pakte een viertal ronden terug op Jo, maar er moest toch iets speciaal gebeuren mocht de Zexel Skyline nog een plaatsje kunnen stijgen.

De laatste banden-pitstop van de Sierra in de allerlaatste manche gaf de Escort een vrijgeleide naar de algemene overwinning. Al rijdend kwam de Sierra snel dichterbij de Escort die rustig op 90% reed. De leider in de wedstrijd liet zich een paar keer gewillig passeren en reed volkomen zonder risico de wedstrijd uit. Het verschil was te groot om nog dicht te rijden in één manche! Jo reed terug het gezapige tempo van de vorige manche en liet Bram nog drie ronden dichter komen, ook daar was het verschil te groot om nog terug te pakken. Verder bleven ook de andere de posities ongewijzigd en reed iedereen de wedstrijd rustig uit.

Final postitions:

Pos / Laps / Driver / Pts

1 / 724 / Gunther (Divisie 2) / 10
2 / 721 / Johan (Divisie 1) / 10
3 / 707 / Jo (Divisie 1) / 8
4 / 699 / Bram (Divisie 1) / 6
5 / 684 Ben (Divisie 2) / 8
6 / 615 / Kenzi (Divisie 1) / 4
7 / 534 / Kristof (Divisie 1) / 3
8 / 510 / Walter (Divisie 1) / 2
9 / 127 / Slim (Divisie 2) / OPGAVE

Sfeer tijdens de nacht:


Verschil in lichtsterkte: Ben z’n Civic en …


Vermoedelijk Bram op baan geel (1 kan licht), ben op rood en Kenzi op groen:




Positie en punten per Divisie:

Divisie 1:

Pos / Laps / Driver / Q-Pts / Pts 1/3 race / Pts 2/3 race / Finish pts / Total Pts

1 / 721 / Johan / 2 / 5 / 5 / 10 / 22
2 / 707 / Jo / 3 / 4 / 4 / 8 / 19
3 / 699 / Bram / 1 / 3 / 3 / 6 / 13
4 / 615 / Kenzi / x / 2 / 2 / 4 / 8
5 / 534 / Kristof / x / 1 / 0.5 / 3 / 4.5
6 / 510 / Walter / x / 0.5 / 1 / 2 / 3.5

Het podium in divisie 1:


Jo… beetje teleurgesteld met 3e algemeen en 2e in divisie 1? Bram... back on track?


Divisie 2:

Pos / Laps / Driver / Q-Pts / Pts 1/3 race / Pts 2/3 race / Finish pts / Total Pts

1 / 724 / Gunther / 3 / 5 / 5 / 10 / 23
5 / 684 Ben / 2 / 4 / 4 / 8 / 18
9 / 127 / Slim / 1 / DNF / DNF / DNF / 1

Wat er overbleef van het podium:



Season table:

Dit is de huidige stand in het kampioenschap, weliswaar nogal vertekend! Bij Jo en Walter is deze endurance de eerste race die ze meerijden voor het 1/24 kampioenschap. Zoals je weet zijn er voor endurances dubbele punten te verdienen, vandaar dat Jo virtueel aan de leiding van het kampioenschap staat met enkel z’n punten van deze wedstrijd. In realiteit staat Johan dus aan kop van het kampioenschap!

Pos / Driver / Coëfficiënt

1 / Jo / 19
2 / Johan / 17.5
3 / Gunther / 15.5
4 / Ben / 9
5 / Bram / 8.5
6 / Kenzi / 4
7 / Walter / 3.5
8 / Kristof / 2.75
9 / Slim / 2
10 / Anthony / x



Persoonlijk vond deze 6 uurse één van de mooiste en spannendste wedstrijden die er ooit gereden zijn in de Petit Spa competitie. Dit heeft uiteraard te maken met het gevecht voor de overwinning die slechts in de laatste manche beslist werd. Het wagentje dat aankwam met de ambitie z’n eigen divisie te winnen en om een derde plaats algemeen op te eisen, gaf iedereen onverwachts het nakijken. De gemiddelde rondetijd van de winnaar was nochtans niet onoverkomelijk! 724 ronden op 5400 seconden (10 min * 9 manches) maakt een gemiddelde rondetijd van 7.458sec! Verder denk ik dat iedereen tevreden was over z’n prestatie. Behalve Jo en Kristof misschien? Volgens mij had Jo als ambitie de algemene overwinning voor zich te winnen en dan is een derde plaats algemeen en een tweede plaats in de divisie niet echt wat je verwacht. Kristof had z’n race waarschijnlijk ook anders voorgesteld, namelijk met een pak minder problemen met de wagen en een podiumplaatsje?

Maar enfin… ik denk dat ik in de naam kan spreken van iedereen (die gefinisht is) als ik zeg dat het een super-avond was! De ruimte was zeer mooi aangekleed met posters en een prachtige collage van authentieke Group A foto’s. De wedstrijd op zich was mooi om te rijden én om naar te kijken en last but not least: de catering was perfect (waarvoor nog eens bedankt Sabine!): heerlijke nacho’s, nootjes én overheerlijke pizza’s!

Veel meer foto’s (aan 78-tal) vind je uiteraard in het album van de wedstrijd. Zoals steeds doen we ons best om actiefoto's te maken, maar Huudo moet dringend eens langskomen om professionele foto's te maken! Slideshow

Op naar de volgende endurance… de FISA 2 liters op Petit Spa! Die wedstrijd wordt ergens in maart gereden! Prepareer de wagens maar al!


G.
__________________

Last edited by MFahrer; 06-02-2007 at 10:04.
Reply With Quote