View Single Post
Old 11-02-2007, 01:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Waar zitten hier die "décanteurs"... ?

We zijn dus met de grondverf begonnen. Er zat dus nog witte primer in mijn flesje, maar omdat ik witte grondverf op een witte body niet zo'n goed idee vond, heb ik er wat grijze primer in bijgedecanteerd. Ik had immers redelijk wat schuurwerk achter de rug en de iets donkerdere kleur zou evt. foutjes (die waren er wel degelijk) aan het licht brengen. Gespoten met 0,8 à 1bar en ... de verf was al droog voor ze op het model terechtkwam. Het zaakje dekte wel, maar er bleef een korrelig toplaagje achter dat je, eens droog, er bijna gewoon kon afwrijven. Geen probleem, opschuren en een 2de laag zetten, maar dan met wat meer druk.

2 bar dan maar voor de 2de laag. Echter, de verf bleek ook wat te dik te zijn. Ze kwam niet mooi egaal uit het pistool - precies of het geheel sputterde af en toe - met spatjes hier en daar tot gevolg. Daarop heb ik de spuitbus genomen en onmiddellijk een extra laag in grijze primer gezet, rechtstreeks vanuit de spuitbus. Wat 10x makkelijker ging.

Gevolg is nu wel dat het oppervlak nergens mooi egaal is (zie detailfoto's), dus een extra schuurronde zal nodig zijn. Daarna komt het zilver aan de beurt. Een "foto how-to" is er nog niet, want eerst moeten het me eens deftig lukken.

Mijn vragen aan de heren décanteurs zijn:
- kan je Tamiya spuitbuslak verdunnen, en zo ja, waarmee?
- met hoeveel druk spuiten om optimaal resultaat te krijgen?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_19.jpg
Views:	89
Size:	140.4 KB
ID:	4973   Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_20.jpg
Views:	66
Size:	118.9 KB
ID:	4974   Click image for larger version

Name:	307wrc_thiry_21.jpg
Views:	92
Size:	136.0 KB
ID:	4975  

Last edited by Guido; 11-02-2007 at 01:55.
Reply With Quote