View Single Post
Old 17-02-2007, 00:52
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
"Je herinnert je misschien de CAMSO organisaties van de speedway. Dan gaat zelfs zo ver dat piloten met een licentie bij één van de erkende bonden riskeren om hun licentie geschorst te zien bij deelname aan "illegale" wedstrijden..."

De Camso organisaties hebben nog steeds plaats in Warneton en we hebben reeds verschillende licentiehouders gehad, welke aan één of meerdere wedstrijden van ons hebben deelgenomen en dit zonder enig probleem.

Licentie schorsen lijkt mij trouwens totaal in strijd met de Europese Wetgeving. De tijden zijn veranderd en wat tien jaar geleden nog kon is nu niet meer het geval. De Europese Voetbalbond dacht ook dat ze almachtig waren tot het fameuze arrest er is gekomen.

Ik kan trouwens zo een dertigtal namen noemen van Engelse licentiehouders, welke zeer regelmatig deelnemen aan short oval races (niet "officiëel" hmm wat een woord) en nog nooit problemen gehad hebben. Wel heb ik gehoord dat er jaren terug iemand zijn licentie afgenomen werd, maar een briefje van een advocaat volstond om hem direct terug te krijgen.
staat toch nog steeds in artikel 3 van de algemene voorschriften van de VAS:

Quote:
5. Het is als VAS vergunninghouder verboden, op straffe van inleiding voor de Tuchtraad, aan wedstrijden deel te nemen of zijn medewerking te verlenen aan wedstrijden die niet voorkomen op de officiële kalenders van FIA, RACB Sport, ASAF, VAS of PAK.
De aanvrager die een vergunning van deelnemer, piloot of official heeft zal vanaf zijn betrokkenheid aan een niet door PAK, VAS, ASAF, RACB Sport of FIA erkende wedstrijd geen vergunning voor het volgende jaar kunnen krijgen. Bovendien wordt zijn vergunning van het lopende jaar ingetrokken.

Reply With Quote