Quote:
Originally Posted by Bramzel
En voor dat er nu het argument komt: wil je wel zaken doen met bedrijven die te laat of niet betalen? In elk bedrijf blijven wel eens rekeningen liggen, van enkele onbetaalde rekeningen de conclusie trekken dat de financiele zaken er bij de 'wanbetaler' niet goed voorstaan is volledig uit de lucht gegrepen en bijna absurd te noemen. Daarnaast is de marketingwaarde van bepaalde klanten soms meer waard dan een paar onbetaalde rekeningen.
|
Je trekt het e.e.a. toch uit zijn verband. Rekeningen die niet of te laat betaald worden zegt niets over de financiele staat van een bedrijf. De welbekende Nederlandse manier van rekeningen betalen (veel te laat dus) kan een verkapte manier van kredietverschaffing zijn. In plaats van een krediet bij je bank kan je dat ook verplaatsen naar je leveranciers. (Krediet bij leveranciers is goedkoper dan een krediet bij de bank) Er kan natuurlijk een dispuut zijn over de geleverde diensten/produkten of de factuur. Echter als je op een "credit-check" van een klant ziet dat ze wat traag zijn met betalen dan kun je daar natuurlijk op anticiperen. Vooruitbetaling, tijdelijke leverstop of welk ander "drukmiddel" dan ook.
Wat betreft marketingwaarde en onbetaalde rekeningen? Kan daar voor een deel in meegaan, echter in het bovenstaande voorbeeld van Z3Cp lijkt me dat niet van toepassing. Een leverstop heeft meestal toch een diepere oorzaak.
Uiteraard blijft de vraag, is een forum de geschikte plaats hiervoor de geschikte plaats waar de meeste onder een dekmantel/nickname werken? Mijn inziens niet. Als ik iemand (zou

)willen pakken dan pak ik hem aan via een medium dat een groter bereik heeft.