View Single Post
Old 23-02-2007, 00:57
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

goed nieuws, men komt mij een beetje te hulp met Sam Hornish Jr.

"Hoe Nascar IMPLEMENTEREN in Europa". Lijken de woorden van een politieker.
Wie ben ik om daarop te antwoorden. Nascar heeft mensen genoeg die daar kompetent in zijn.
Eigenlijk weet ik het zelf niet en kan ik niet objectief genoeg de zaak bekijken, omdat ik zelf grote ovaal fan ben. Het is steeds fout om te denken dat iedereen uw mening deelt.
Ik denk dat het concept moet behouden blijven en dat ovaal een belangrijk deel moet zijn. Enkele road courses zullen wel moeten omdat er niet genoeg ovalen circuits zijn.
De enige vraag die men zich moet stellen, denk ik, is: Doen wij het met Europese body's en dito motoren of niet?
Sentimenteel zou ik zeggen de USA body's behouden (ik vind het fantastisch deze enorme karren 5m lang, 2 meter breed aan 300kmu en dat dreunende V8 geluid), maar ik denk dat commercieel Europese body's aangewezen zijn.
Wat de mislukking van de NLF betreft (en daar kan men K-Markt in Duitsland bijvoegen). Inderdaad, de 2 mentaliteiten (Europa, USA) zijn totaal anders. Daarom heb ik mijn twijfels ook geuit.
Evenzo heeft Bernie Eccelstone zich misrekent om via Indianapolis de F1 in de USA populair te maken. En dit is iets wat ik nu 100% zeker ben: dat zal hem NOOIT lukken.
En ook de almachtige (dat gold tot aan het Bosman arrest) voetbalbond FIFA heeft gedacht dat via het WK in de USA (in de jaren 90) voetbal in de USA ook populair zou worden. Ook dit zal nooit lukken; alleen de Hispanos (en er zijn er inderdaad meer en meer) hebben interesse voor voetbal plus nog enkele stars uit Hollywood (zie Beckham), welke meer op de hype meezweven (zien en gezien worden); ik vrees dat het voor deze laatste groep meer iets is om anders te zijn zoals de anderen (enkele jaren terug was het hip om in California met een Oost Europees ding te rijden - was het een Zastava? ik weet het niet meer-; auto kan men het niet noemen ofwel: het had toch vier wielen.
Reply With Quote