Quote:
Originally Posted by MFahrer
Eerst en vooral... RESPECT!  Zo'n vellen decal en zo mooi strak dat ze gelegd zijn! Zeker zo rond die wielkassen! Zou het kunnen dat ik maar eens om een nieuw potje Sol ga moeten gaan... zo strak komen mijn decals nooit! Die drogen altijd met een beetje kreukjes in, zonder dat ik ze geforceerd heb of aangeraakt heb na het sollen!
Nog little bit off topic: Als ik met TS30 spuit, merk ik net als jou dat vanaf ik de voet waar het model opstaat vastneem, m'n handen vol hangen met een soort zacht korrelig zilver! Ik neem dat als ik een tweede kleur wil spuiten ook beter een laagje vernis leg vooraleer ik begin met afplakken? Ik vrees anders dat er zeer veel van het zilver aan de plakband zal blijven hangen. Kan ik dan zonder problemen nog lak over dat laagje vernis spuiten? Of gaat dat reageren?
Maar vooral...  die decals...
G.
|
De decals zien er op de foto beter uit dan in werkelijkheid. Wellicht door de lichtinval enz zijn een aantal scheurtjes niet te zien, maar ze zijn er wel. Deze ochtend nog eens rap gaan kijken en ik zal idd moeten retoucheren. Als alle decals erop zitten, de vernis erover gegaan is enz, zal er zellicht niets meer van te zien zijn.
Vooraleer af te gaan plakken is het ten zeerste aan te raden om te vernissen tussenin. Daarna kan je daar nog over heen lakken. Zou in principe niet mogen reageren. Maar waarom zou je je zilver niet als laatste kleurlaag zetten?
Quote:
Originally Posted by vinnie
Prachtig model ikzelf zie het niet zitten om hem te maken met die grote decalvellen  .
En gaat hij af zijn voor Jabbeke en indien niet toch meebrengen,mensen zien even graag niet afgewerkte modellen als afgewerkte modellen staan op de standen.
Keep on going Huudo
En tot in Jabbeke  .
Grts Vinnie  .
|
Hij zal zeker niet af zijn voor Jabbeke. Ik zal hem enkel meebrengen wanneer alle decals én de finale vernislagen erop zitten. Dan is alles netjes beschermd want modellen zien toch altijd wat af bij schowdeelnames (transport, in en uit pakken enz.) Bovendien zitten er maar 2 weekends meer tussen en eentje daarvan is Ardenne Bleue. Moet nog zien. Misschien dat ik nergens heen ga en gewoon ga verder werken aan de 307.
Maar alleszins tot in Jabbeke.